Listar Programas de Pós-Graduação por asesor "1553015c-397d-43a3-9396-1b69696d7a07"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Análise de competências espontâneas producente e pouco producente de aprendizes de língua inglesa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 29/06/2018)In the past few years, many undergraduate and graduate students from a federal university in the interior of São Paulo state said they used different procedures to study English outside the classroom. In 2015, we proposed ... -
Elaboração de tarefas comunicativas por professores em formação: aprofundando compreensões, refletindo sobre o processo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 26/03/2019)This qualitative research, aims to investigate how teachers in initial and continuing education materialize the principles of Task Based Teaching after designing activities at the end of a course about it. We also sought ... -
Planejamento temático baseado em tarefas no ensino e aprendizagem de inglês a distância
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 15/02/2017)The aim of this study is to propose an online English course using a thematic task-based syllabus, on the Moodle plataform. It intends to identify the characteristics of the tasks elaborated and analyze the students’ ... -
A formação inicial de professores de língua inglesa com ênfase no ensino temático baseado em tarefas: a abordagem comunicativa reflexiva revelada do planejamento ao fato
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 14/08/2020)The objective of this qualitative research, with an ethnographic and interpretative basis, was to analyze teaching units developed and, later, taught by pre-service teachers, from the last year of a Bachelor's Degree in ... -
Experiências de ensinar inglês para crianças na escola pública: olhares e percepções sobre a prática do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/08/2020)Considering the insertion of English Language (EL) in Elementary Education (EE) of public schools in the countryside of São Paulo State, our aim in this research, is to find out how the classes in this context have been ...