• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Programas de Pós-Graduação by Issue Date 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Browsing Programas de Pós-Graduação by Issue Date
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Browsing Programas de Pós-Graduação by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Programas de Pós-Graduação by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 3866

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Ensino de comportamentos básicos de basquetebol para crianças portadoras de síndrome de Down 

      Stefane, Claudia Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 01/01/1996)
      The goals of Physical Education have changed in the past few years based on the different interests of the educational institutions and their political orientation, From the beginning of the 70's on. an increasing preoccupation ...
    • O fundamento da moral: Schopenhauer critico de Kant 

      Santos Junior, Renato Nogueira dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, , 29/02/2000)
      The aim of this dissertation is to present Schopenhauer's Metaphysics with a view to analysing the categorical imperative, a key concept of kantian morality. Our analysis shall indicate that the reason is merely an instrument ...
    • Lacan e o estruturalismo 

      Felizola, Maria Cristina Merlin (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, , 23/03/2000)
      The present work has arisen of the need to understand the Lacan statement "the unconscious is structuralized as language". With this affirmation Lacan has pointed to two important directions: His incursion to the structuralism ...
    • A consciência na primeira tópica freudiana 

      Cossu Junior, Franco (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, , 23/03/2000)
      The principal aim of this entire work is to clarify the theorical statue about the counsciousness concept in the first freudian topography. In spite of the Uncounscious discovery and its central importance in the mental ...
    • Miragem da conquista: a religião na teoria freudiana da cultura 

      Carone, André Medina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, , 24/03/2000)
    • Os efeitos da adaptação do PECS associada ao Curriculum funcional natural em pessoas com autismo infantil 

      Walter, Catia Crivelenti de Figueiredo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 16/11/2000)
      Communication disorders in persons diagnosed with autism, generally are severe and bring difficulties to their interpersonal relationships, putting them apart, being not comprehended by the majority of other people. The ...
    • Nacionalismo, Política e Democracia na Obra de Nélson Werneck Sodré 

      Ferreira, Delson (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, Câmpus São Carlos, 09/05/2001)
    • Área de pesquisa de opinião e mercado: um estudo sobre processo de profissionalização. 

      Silva, Érica Regina da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, , 30/08/2001)
    • A Gênese teórica da concepção habermasiana de esfera pública. 

      Campato, Roger Fernandes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, , 07/02/2002)
      This dissertation aims to discuss the theoretical sources taken by Jürgen Habermas to legitimate his concept of public sphere (Öffentlichkeit). The study also presents alternative interpretive perspectives to the one assumed ...
    • Trabalho e formação na fronteira: o caso da escola da AJOPAM - Juina - MT 

      Riscarolli, Eliseu (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2002)
      The life follows on by the frontier independently from the actions of the State, however its presence is merely to guarantee certain basic conditions of the workers who, voluptuaries or stimulated by the official programs ...
    • Poder judiciário paulista: imagem e competição por poder simbólico retratadas na mídia. 

      Castro, Cristina Maria de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, , 27/02/2002)
    • Trabalho precário e terceirização: as cooperativas de produção no Nordeste 

      Alves, Edvaldo Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, Câmpus São Carlos, 28/02/2002)
      No abstract
    • Relações de gênero e sexualidade no cotidiano escolar: concepções de duas professoras do ensino fundamental. 

      Nunes, Maria Dolores de Figueiredo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 07/03/2002)
      This work has as starting point the question: How do female teachers of first graders at Elementary Schools perceive the construction of their conceptions and experiences concerning, specifically, their work with sexuality ...
    • Concepções norteadoras da prática pedagógica de professoras da educação infantil e uso pedagógico da culinária : possíveis relações 

      Silva, Leilany Fernandes Rodrigues Arruda da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 24/03/2002)
      This work, of qualitative kind, searches for understanding the two pre-school teachers' conceptions by analysing their teaching resources regarding cookery activities in classroom. In order to make it possible, the data ...
    • Trabalhando pelo sucesso escolar: as vivências de uma professora em seu primeiro ano de atuação na escola pública. 

      Silveira, Maria de Fátima Lopes da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 12/06/2002)
      This work is orderly following this question: How to configure the professional learning of the teacher in the beginning of the carrier, in attempt to overcome the scholar failure of second grade students of the public ...
    • Os sem terra e a educação: um estudo da tentativa de implantação da proposta pedagógica do MST em escolas de assentamentos no Estado de São Paulo. 

      Costa, Sidiney Alves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/11/2002)
      The present research studies the fight for the land that caused the space (espacialização) and the territory (territorialização) of MST and construction of its agrarian reform project. In this time, MST had a special care ...
    • Aprendizagem relacional em crianças com baixo desempenho escolar 

      Vasconcellos, Mariliz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2003)
    • O sistema de avaliação de rendimento escolar do estado de São Paulo e os alunos negros das escolas estaduais da região de Piracicaba - SP. 

      Túbero, Rosana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/03/2003)
    • A história do ensino técnico-industrial em Rio Claro (SP): da escola profissional masculina ao SENAI (1920-1985). 

      Ferro, Maria Eduarda (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 07/03/2003)
      This survey was fomented by the hypothesis of a relationship between the appearance of the SERVIÇO NACIONAL DE APRENDIZAGEM INDUSTRIAL (SENAI) (National Service of Industrial Learning) unit in Rio Claro, made official ...
    • A cartografia escolar e as práticas docentes nas séries iniciais do ensino fundamental 

      Oliveira, Adriano Rodrigo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/03/2003)
      This work tries to identify the practices that two primary school teachers draw up to promote the specific subject teaching of this series through the usage of municipal maps.We started with a text about the construction ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT