Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "15ca6fcf-07e6-4ca7-ac96-ef014ced338e"
Now showing items 1-4 of 4
-
A pesquisa sobre educação de jovens e adultos : temas e contribuições de teses brasileiras sobre alfabetização e letramento (1987-2012)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2015)This investigation focuses on Adult Education (called Young and Adult People Education – EJA in Brazil) seen as an areas of social and educational impact. By analyzing its importance against the worrying situation of ... -
A leitura dialógica na EJA : contribuições de Bakhtin para a Tertúlia Literária Dialógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/11/2016)Our objectives for this work are: 1) demonstrate, from Mikhail Bakhtin's theory, how an educational activity that promotes dialogic reading provides critical formation coordinated between orality and writing, the author ... -
Estudantes indígenas e os desafios pedagógicos no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/12/2019)The Affirmative Action Policies in rules ways are to attend the demands of different collectives discriminated by social-economics exclusions occasioned in the past or the present. These actions aim to extinguish discriminations ... -
Interculturalidade e prática docente Pataxó
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd, Câmpus São Carlos, 06/03/2020)This research aims to investigate the pedagogical practices of teachers at the Pataxó Boca da Mata Indigenous School, TI Barra Velha, Porto Seguro, Bahia, in the possibility of understanding how intercultural proposals are ...