Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "17a7b305-0848-41e0-8941-0a8be2edf978"
Now showing items 1-6 of 6
-
Inclusão de estudantes com deficiência visual nas aulas de educação física: um estudo de caso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 24/02/2015) -
Influência do ensino remoto emergencial na atuação de docentes universitários na área de atividade física adaptada
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/10/2022)Among the various consequences resulting from the pandemic triggered by Covid-19 in 2020, it was the interferences in the educational scenario that it was stand out. Significant changes in the university academic routine ... -
Ações colaborativas entre atendimento educacional especializado e educação física: possibilidades para inclusão escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2023)The Specialized Educational Service (SES) is a support service developed by a specialized professional who, in partnership with regular school teachers, verifies the barriers to learning, establishing suitable environments ... -
Programa de formação continuada de professores de educação física para elaboração e aplicação do plano de ensino individualizado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 12/09/2022)The Individualized Education Plan applied to Physical Education (PE) (IEP-PE) can be a favorable strategy for the implementation of inclusive pedagogical practices in PE classes. However, it is considered important to ... -
Plano de ensino individualizado no contexto da educação física escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)Since physical education is a mandatory curricular component of basic education, it has great potential to provide opportunities for inclusion of students with disabilities. However, many Physical Education teachers complain ... -
Aprendizagem de posturas em equoterapia por crianças com transtorno do espectro autista (TEA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/09/2016)The autistic spectrum disorder (ASD) is characterized by inadequacies in social interaction, communication skills, learning and adaptability. The person with ASD should be exposed to conditions that stimulate its maximum ...