Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "315a3eaa-9034-4dc9-bb41-68ee391cbcf7"
Now showing items 1-8 of 8
-
Escola, consumo e projetos de vida na visão de jovens estudantes de uma escola pública e outra privada no interior do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 16/08/2016)The guidelines that establish the Basic Education in Brazil are the same to public and private schools, however, the education developed with students from both groups can have different directions. The relation between ... -
Projeto de vida e ENEM : uma análise do questionário socioeconômico e suas implicações para o ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/08/2017)This work has the objective of analysing the relationship between the interest of participating in the entrance test, considering social, economic and racial aspects and the building of a life plan of teenagers from public ... -
O lugar do ensino de ciências na escolha da carreira universitária de jovens negros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/05/2019)The purpose of this study was to understand the relationship between school science education and the choice of university career, taking into account the ethnic-racial cohort, and identifying the place of science education ... -
Representações de estudantes de uma comunidade ribeirinha sobre a floresta amazônica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)This research aims to identify the representations about the Amazon Forest of the people who live in it, that is, students of the elementary school, looking for relations with their social surroundings and schooling. Thus, ... -
As representações sociais de ciência: um estudo a partir de um curso de licenciatura em ciências biológicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)This is a qualitative research aiming to investigate Science social representations of Biology’s undergraduate students and the possible relationships with their process of initial teacher training, focusing on the question: ... -
Educação das relações étnico-raciais e produção de textos na escola: traços, letras, cores e vozes das crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/07/2015)This study is dedicated to understanding the development of school educational processes guided by the inter-relationship between education of ethnic-racial relationships and activities of reading and writing texts production, ... -
Potencialidades e limites de uma s.d. sobre eugenia: educação para as relações étnico-raciais e controvérsias científicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/07/2022)This work proposes a methodological approach to the development of a didactic sequence as an Educational Curriculum Material, having the controversial theme - Eugenics, which presents itself as a Socio-scientific Question ... -
Biologia, África e identidades sociais: a representação produzida pelos discursos sobre genética e evolução em livros didáticos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/09/2021)In this research I investigated how the genetics and evolution discourses was affect by the legal apparatus of 10.639/2003 law and National Curricular Guidelines for Education of Ethnic-Racial Relations and for History ...