Navegando Programas de Pós-Graduação por orientador "3ca38cae-5db1-41f1-90d7-4884599a4c44"
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
-
Dia de visita: processos educativos emergentes na perspectiva de educadoras de um centro socioeducativo do estado de São Paulo - Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/12/2021)This study aimed to analyze the educational processes emerging from the social practice of Visitation Day from the perspective of educators of a Socio-Educational Center in the state of São Paulo. The involvement with the ... -
Significados das práticas educativas no Centro Socioeducativo de Internação Feminina de Manaus/AM: a perspectiva das meninas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/02/2022)The research seeks to understand the meanings that girls express based on the educational practices at the Social Educational Girl’s Internment Center of Manaus (SEGICM), in Brazil. The specific goals were aligned to the ... -
A interseccionalidade e suas contribuições para a compreensão do encarceramento de mulheres negras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/03/2018)This is a theoretical study with a qualitative approach, and contributions in black feminism, which, when considering that there is no hierarchy between the practices of oppression experienced by women, recognizes the ... -
Necessidades formativas de professores que atuam nos espaços de privação de liberdade em Cuiabá e Várzea Grande-MT
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 04/12/2019)The educational actions developed by professionals of Basic Education of the state schools of Mato Grosso take place in the school spaces through a study project elaborated “from a situational diagnosis with the use of ... -
Significados e sentidos dos processos educativos vivenciados pelos jovens em situação de privação de liberdade no Centro de Atendimento Socioeducativo de Cuiabá/MT
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/02/2019)This study attempts to understand the meaning and the sense of a Socio educative Measures Program, from the arrested teenagers’ perspective, at the Socioeducational Correctional Center in Cuiabá-MT, on males’ confinement, ... -
Do ser ao tornar-se professor nas escolas nos espaços de privação de liberdade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2019)The study, From being to become teacher in places of deprivation of liberty, intended to understanding how the knowledge required for teaching, Youth and Adult Education in situation of deprivation of liberty, based on the ... -
As rodas de leitura em prisões e seus processos educativos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/04/2020)The following study analyzes the educational processes which happen in Rodas de Leitura in a correctional facility in the state of São Paulo, Brazil. Our interest for the subject has arrived from our participation through ...