Listar Programas de Pós-Graduação por asesor "6b9dc996-8878-47f9-a0be-fc583775214f"
Mostrando ítems 1-12 de 12
-
Autoridade enfraquecida, violência escolar e trabalho pedagógico : a percepção de professores sobre a ruptura dos vínculos de afeto e os mal-estares no magistério
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)This study discusses details of a subject that has become urgent in recent times, namely school violence in their relationships with the loss of school authority. We investigated the links between disempowerment and school ... -
Pornografia de vingança e juventude: perspectivas teóricas e o estímulo ao debate com vídeos informativos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 25/06/2021)This research proposes to analyze, with the help of the targeted bibliography, the elements that circumvent the revenge pornography event, particularly focused on vexatious, undue exposure and moral lynching against ... -
O ensino médio e a cultura digital : desafios e possibilidades de o uso do aparelho celular dentro da sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/08/2022)In contemporary society, the smartphone has become an indispensable tool both in leisure time and in work-related activities. In possession of the device, it is possible to film, photograph, send and receive messages ... -
Quando os alunos já são professores : ressentimento, teoria e prática na experiência do PARFOR
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 02/03/2017)The present work consists of a study about the teacher-student relationship when students are already teachers. The specificities of this relationship are analyzed from two fundamental elements, namely: the resentment ... -
Os efeitos dos slogans nos discursos da educação e o silêncio que significa: leitura dos editoriais dos jornais Folha de S. Paulo e O Estado de S. Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/11/2011)Folha de S.Paulo and O Estado de S.Paulo newspapers were sources of a study about the presence of slogans in educational speeches. This research asserts that communication by slogans damages the understanding of the ... -
A imagem docente na novela Carrossel apresentada na Argentina, no México e no Brasil : a vocação, o magistério e a indústria cultural
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/07/2016)La imagen del maestro presentado en la pantalla a través de películas y novelas tienen un papel importante en la formación y el establecimiento de nuestra subjetividad. Este hallazgo despertó en mí el deseo de analizar la ... -
"Só vencem os fortes": a barbárie do trote na educação agrícola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/11/2015)SILVA, R.M. “Only the Strong Win”: The Hazing Barbarism in Agricultural Education. Dissertation (Doctorate in Education) - Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar, Federal University of São Carlos, São Carlos, ... -
Mal-estar entre professores em início de carreira diante de pressões do Saresp
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/12/2020)This study aims to comprehend the pressures faced by teachers in the beginning of their careers within the school environment while pursuing the bonus from Saresp (Evaluation System of Learning Performance of the State ... -
Personalidade autoritária em sala de aula: ressentimento e sadismo em tempos de cultura digital
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)The Authoritarian Personality (written by Adorno and other researchers at the University of Berkeley, California) is the first volume in the Studies in Prejudice series, sponsored by the American Jewish Committee (AJC) and ... -
Violência e cultura digital: o YouTube e o cyberbullying de alunos do ensino médio contra os professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 09/12/2019)The pedagogical relationship established between teachers and students has always been marked by the presence of ambivalence of feelings towards the teaching figure. Nowadays, such a relationship is being reconfigured in ... -
Entre o amor, o ódio e o humor: representações da docência e da relação pedagógica em memes compartilhados no Facebook
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/06/2021)In the present study, we propose an investigation about how the relationship between teachers and students is presented in memes shared on the social network Facebook. To this end, we collected a sample of seventy-two ... -
Professor (a) youtuber?: as resenhas literárias audiovisuais e a revitalização do esquematismo da indústria cultural na cibercultura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/02/2019)In times of the Internet, social media has opened up space for new forms of production and access to knowledge, to the point where the search for audiovisual literary reviews has become a shortcut to formation through ...