Navegando Programas de Pós-Graduação por orientador "997f87fd-9e8d-4547-9b39-c95c654222a7"
Itens para a visualização no momento 1-8 of 8
-
Olhares de professores de ciências em formação sobre as mídias, sua inserção no ensino e a educação para as mídias
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/04/2016)In contemporary society, pervaded by media culture, the school permanently interacts with the media and information and communications technologies. In specific regard to science education, teachers and students are in ... -
Mobilização na aprendizagem da física escolar : uma análise a partir da relação com o saber
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2016)The purpose of this dissertation is to identify the elements that favor (or not) students’ engagement in learning physics based on the relation to knowledge theoretical framework proposed by the French philosopher Bernard ... -
Potencialidades de notícias publicadas por mídias de grande acesso para a incersão de física moderna no ensino médio – o caso LHC
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/08/2015)Scientific discoveries and large experiments usually become object for mass media and scientific disclosure. Contact with this material can, in many ways, contribute to the teacher's work in the classroom. This paper has ... -
Educação em ciências nos anos iniciais: interface entre saberes num contexto de especificidade docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/12/2022)Brazilian education has its historical context marked by changes and reforms that led to advances and setbacks, a movement that is still continuous in current times and in which the teaching of science is included, which ... -
Materiais digitais no ensino de biologia: com a palavra, professores e licenciandos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/08/2022)This research aimed to analyze how Biology teachers in high school at a federal institute and teachers in training for the Degree in Biological Sciences understand the role in teaching and the relevance of incorporating ... -
Luz, câmera, ciência: uma análise crítica da representação da ciência em filmes de ficção científica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/07/2018)This work brings the analysis of the science representation of a group of cinematographic works of the genre of science fiction. Cinema, as a cultural manifestation, conveys values and visions of the world. It is possible ... -
Divulgação científica voltada para o público infantil: uma análise a partir de programas televisivos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/08/2019)This research is the result of concerns about the different ways of thinking and approaching the natural sciences for children. It assumes that prior to attending school children already have contact with aspects of ... -
Interações discursivas, práticas e movimentos epistêmicos no ensino de relatividade restrita
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/08/2020)In this work, we analyze and comprehend the discursive interactions that emerge in the classroom during the realization of a teaching sequence on the concepts of space and time according to the Theory of Special Relativity, ...