Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "dc9158e3-4e97-4df9-a1c8-725ae028bedc"
Now showing items 1-5 of 5
-
Experiências de universitários brasileiros em mobilidade acadêmica : reflexões sobre cursos e materiais didáticos em língua inglesa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 19/02/2016)International academic mobility programs have been intensified in Brazil in the last few years. In 2015, one of these initiatives, Science without Borders (SwB), achieved its goal of sending 100 thousand students for ... -
Publicações nacionais sobre CALL e outras tecnologias no ensino e aprendizagem de línguas estrangeiras : um olhar na segunda década do século XXI
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 17/04/2015)Among the various human activities, it is possible to observe the presence and the use of technologies in different situations of daily life, such as at work, in schools, at family times and leisure (SANTOS, 2013, MIRANDA, ... -
Os materiais didáticos de inglês como língua estrangeira (LE) na prática de professores da escola pública : um convite à formação reflexiva ou à perpetuação do ensino prescritivo?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 12/02/2016)This study investigates the pedagogical practices of four EFL public school teachers, when these professionals make use of teaching materials in their classrooms. In their own voices and guided by their own experiences, ... -
Motivação para o exercício da profissão docente de língua inglesa: um estudo de caso com alunos de um curso de licenciatura em Letras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/03/2019)The last census about higher education careers conducted by INEP has revealed a considerable increase in the number of students starting Education programs that grant teaching credentials, therefore it is considered relevant ... -
Relações entre autenticidade e motivação no desenvolvimento da produção escrita por jovens aprendizes de língua estrangeira (inglês), a partir do gênero notícias de jornal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 01/01/2011)When studying the literature in the area of teaching and learning languages, two multifaceted and meaningful concepts can be identified, they are authenticity (GILMORE, 2007) and motivation (DÖRNYEI, 2001; VIANA, 1990). ...