Browsing Programas de Pós-Graduação by Author "dc98f676-6014-4162-8cf2-a036616456d2"
Now showing items 1-2 of 2
-
Infância contemporânea: análises sobre a relação entre cultura digital, cultura lúdica infantil e conhecimento docente
Indalécio, Anderson Bençal (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 31/03/2023)When observing the contemporary social and cultural situation, we notice the massive presence of tools that provide digital technologies in the daily lives of people of different age groups. From this, the playful culture ... -
Entre imigrantes e nativos digitais : a percepção docente sobre as novas tecnologias da informação e comunicação (NTIC) e o ensino da educação física
Indalécio, Anderson Bençal (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/06/2015)This study aimed to understand facts arising from educational processes applied to the teaching of Physical Education at the level of Basic Education, established by agents of different generations and mediated by resources ...