• Telessaúde com videomodelação no ensino da mãe para o ensino de tato para o filho com TEA 

      Tozadore, Michele Carnieto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 29/11/2022)
      Parent-mediated training for children with autism can be done by telehealth and is a promising alternative, as treatments can expand to natural settings. The aim of this study was to verify possible contributions of a ...
    • Interação de uma díade mãe-criança cega no contexto de alimentação 

      Gandolfine, Milena (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 24/02/2017)
      Among the various situations in human life that constitute social interactions, those between the sighted mother and her visually impaired child, stand out for their importance for the child's development. The aim of this ...
    • Triagem e diagnóstico de TEA: perspectivas de médicos atuantes em municípios paulistas 

      Bianchi, Bruna (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/09/2021)
      Considering the advance of knowledge about Autistic Spectrum Disorder (ASD), the changes that have occurred in the characterization of people with autism according to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental ...