Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "f5529718-3db6-44e0-8c15-4aed997ee647"
Now showing items 1-7 of 7
-
Educação infantil e hortas convencionais e/ou agroecológicas: confluências e perspectivas sob o olhar das professoras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 23/09/2022)In the current context, it is important to be critical, autonomous, and aware of our role as citizens. Therefore, it is increasingly essential that schools, from Early Childhood Education on, provide children with opportunities ... -
Problematizar situações de ensino e desenvolver habilidades cognitivas: estudo sobre a importância das folhas para a planta e o ambiente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 07/03/2018)This research had its origin as the result concerning teaching methodologies by the researcher and teacher of Science for elementary school class, acting for 15 years in a private school in the countryside of the State of ... -
Uma proposta de formação colaborativa sobre o ensino de ciências: a importância da reflexão para o desenvolvimento profissional docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 07/08/2019)The current sociocultural reality requires that people possess knowledge about various subjects, that they are able to analyze causes and effects and they can position themselves in the face of social debates. On the other ... -
O ensino de matemática na perspectiva CTS : ações e reflexões de uma professora
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 07/12/2015)The teaching approach based on the STS perspective (Science-Technology-Society) has received highlights in publications in the area of education, because it helps the formation of critical thinking. This research aims ... -
O jogo didático Isogames no estudo da isomeria em compostos orgânicos: indícios de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/07/2020)Historically, the traditional approach about contents has been criticized for its limitations regarding to the scientific knowledge. In this conception, Science is decontextualized and uncritical. Therefore, the teaching ... -
Uma proposta didática sobre plantas medicinais nos anos iniciais do ensino fundamental na perspectiva ciência-tecnologia-sociedade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 01/06/2016)This research originated from issues related to scientific literacy, aimed to analyze the potential and limitations of the study on medicinal plants from the CTS approach (Science- Technology-Society). Science education ... -
A gallery walk na educação básica: um olhar para as produções científicas do período de 2010 a 2020
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/08/2021)The present research had as investigative scope an active teaching strategy called Gallery Walk when inserted in the teaching scope of Mathematics and Natural Sciences. Gallery Walk is similar to an art gallery, in ...