Navegando Programas de Pós-Graduação por título
Itens para a visualização no momento 3914-3933 of 4874
-
Professores de matemática diante da proposta curricular do estado de São Paulo (2008)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 20/02/2013)This research presents as an aim to analyse the impressions of a group formed by five Mathematics teachers about the State of São Paulo current curriculum implementation. It was elaborated in 2007 and implemeted in 2008 ... -
Os professores de matemática e a geometria: opiniões sobre a área e seu ensino.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/05/2005)Based on the professional experience with the Geometry teaching and on the existing bibliography which is approaching the abandon of Geometry and its teaching, the possible causes of this abandon and the importance of ... -
Professores em formação: significados construídos no processo de interação em sala de aula de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 24/06/2013)According to Almeida Filho (2005), the classroom is not the most important part of the language teaching/learning process, but it is certainly the most significant one. Based on this assumption, the classroom turns up to ... -
Professores experientes de uma escola freinetiana: identidade, saberes e processos de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/06/2021)Considering the relationship, as a teacher and researcher, with aspects related to teacher education and Freinet Pedagogy, this research aims to understand the knowledge, the teaching learning processes and the constitution ... -
Professores iniciantes: como compreendem o seu trabalho?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 12/02/2014)This research aims to understand which the perceptions and senses attributed by beginner teachers developing their professional career in school organizations are. The research was conducted in Hortolândia city, in São ... -
Professores negros, experiências de discriminação, de racismo e pedagogias anti-racistas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 07/05/2010)The presente work has a objective the a analysis by the memory and telling of personal and professional experiences of discriminations and racism lived by eight black teachers, for through them to understand the position ... -
Professores/as negros/as: trajetórias e tentativas de cooptação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/08/2021)This research has as its general objective to analyze, from the perspective of historical material-ism, the possibilities and modes of co-optation of black teachers in the neoliberal capitalist system. The specific objectives ... -
Profissionais da mídia em São Paulo : um estudo sobre profissionalismo, diferença e gênero no jornalismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 20/05/2015)The aim of this study is to analyze how professionalism, difference, gender and generation in the journalism career are articulated, from the exam of the journalists’ discourses in the city of São Paulo. We use up the ... -
Profissionalidade docente na educação do campo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2013)This thesis entitled "Professionalism in Teacher Rural Education analyzes the process of formation of the teaching profession of educators in the field of Breves riversidemultigrade classes on the island of Marajó, state ... -
A profissionalidade dos(as) diretores(as) escolares em tempos de Nova Gestão Pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 02/12/2021)The objective of this research was to investigate the process of construction of the professionality of principal teacher facing the complexity of the school and the growing role of the so-called New Public Management ... -
Profissionalismo, gênero e subjetividades na justiça paulista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, , 16/04/2013)This research has as its objective, by the utilization of the concept of professionalism, the analysis of the impact of the growing female participation on juridical careers over subjectivities and identitary negotiations. ... -
Profissionalização do jornalismo em Mossoró/RN : profissionalismo e poder local
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, , 09/03/2008) -
Profissionalização docente na educação infantil no município de São Carlos - SP: a sobreposição da lógica educacional à lógica assistencialista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 18/08/2022)The present study addresses organizational change with a focus on the transition from welfare to educational logic in early childhood schools in the city of São Carlos, using a survey on the training and specialization ... -
O PROFMAT e as relações distintivas no campo da matemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/02/2017)Several national and international studies have addressed the teacher training model in the past decades. A large number of educators, including mathematics teachers, have focused on the theme of mathematics teacher training ... -
O Programa "Minha Casa, Minha Vida" na política habitacional brasileira: continuidades, inovações e retrocessos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, , 04/04/2012)This research aims to analyze the National Housing Policy of the Lula government throught the program Minha Casa, Minha Vida (PMCMV). The analizes concentrates on the continuities, innovations or any setbacks presents ... -
O programa Acessa Escola e as influências da Indústria Cultural em tempos da cultura digital
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 06/12/2017)Public initiatives in the field of technological education in Brazil aim to minimize the problems related to digital exclusion through the mass distribution of computers to schools and the construction of collective internet ... -
Programa ACT: avaliação de uma intervenção com profissionais para prevenção universal da violência contra crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 02/10/2020)The Brazilian “Boy Bernardo” law provides for the elaboration of public policies and the implementation of actions such as professional training programs, in order to prevent the use of physical punishment and to spread ... -
Programa bolsa família e a relação com a pobreza, desigualdade social e educação: concepções de educadores paulistas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)This research aims to analyze the Sao Paulo State's educators conceptions (including directors, coordinators and teachers) about education, poverty and social inequality, added by the analysis about how Brazilian assistance ... -
O programa CATAFORTE e o trabalho dos catadores de recicláveis : as ambivalências da economia solidária no limiar da precarização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 13/06/2017)The object of this thesis is the work of the collector of recyclable materials, in the context of the institutional changes that had as a milestone the approval of the Solid Waste Law (12.305/2010). The experiences of ... -
Programa computacional de ensino de habilidades auditivas.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/09/2007)There is a great need to guarantee more access of the hearing impaired to hearing rehabilitation, specially their participation in auditory training programs (teaching of hearing behavior). Teaching computer programs which ...