Navegando Programas de Pós-Graduação por título
Itens para a visualização no momento 453-472 of 4780
-
Avaliação de um programa de comunicação alternativa e ampliada para mães de adolescentes com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 10/02/2006)Considering the communication deficit and the behavior desorder as a symptom present in autism, it would be logic to rationalize that these factors are all interconnected. The literature has been showing that families, ... -
Avaliação de um programa de ensino de habilidades de brincar para crianças com TEA aplicados por mães durante o período de isolamento social
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 12/07/2022)Autism Spectrum Disorder is a neurodevelopmental disorder characterized by deficits in social communication and restricted interests. Parental training is being a possibility to teach parents about the concepts in Applied ... -
Avaliação de um programa de formação docente sobre inclusão escolar aliando ensino colaborativo e diferenciado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/10/2021): Initially the basic premise of Special Education was that its target audience students would benefit from a unique body of knowledge that were intended for them if they studied in small classes and in separate environments, ... -
Avaliação de um programa de formação sobre recursos de alta tecnologia assistiva e escolarização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 09/03/2012)The right to an appropriate education for students with cerebral palsy requires the provision of resources that will help individuals to improve their performance in everyday tasks more efficiently and independently. The ... -
Avaliação de um programa de práticas educativas para monitoras de um abrigo infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2007)In the last few decades, it seems to be increasing the number of families who find difficulties to educate its children. The most frequent parents concerns are: the difficulty of establishing limits to the behavior of ... -
Avaliação de um programa de resposta à intervenção multinível para estudantes com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2014)The model of Response to Intervention ( RTI ) is a multilevel program for the early identification of possible delays academics directed at students who have learning difficulties that require more specific interventions. ... -
Avaliação de um programa informatizado de reconhecimento de fala em indivíduos com deficiência mental e com problemas de linguagem.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/09/2005)The general aim of this study was the evaluation of the speech-recognition technology together with the MESTRE software, in order to check their viability to educational objectives. 110 individuals participated of this ... -
Avaliação de um programa preventivo de violência escolar: planejamento, implantação e eficácia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 31/08/2012) -
Avaliação de uma intervenção em bullying envolvendo alunos, professores e pais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/08/2021)Due to the need for effective interventions to combat bullying, researchers currently recommend programs with a whole-school approach, using multiple strategies to work with different individuals in the school context. ... -
Avaliação de uma intervenção para prevenção da violência no namoro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 24/03/2017)This thesis is developed with four articles presenting the trajectory and development of an intervention to prevent dating violence among Brazilian adolescents. At first, a pilot study was conducted with 34 adolescents, ... -
Avaliação do comportamento visuomotor de lactentes nascidos pré-termo durante o primeiro trimestre de vida: medida para proteção da saúde ocular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/11/2006)The primary function of vision is related to achievements in infant development. The visual behavior is known to be acquired once visual stimuli are processed by retinal cells and then transmitted to the cerebral cortex ... -
Avaliação do Currículo Lattes como fonte de informação para construção de indicadores : o caso da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 23/02/2017)The evaluation of scientific productivity is a reality of the Institutions of Higher Education and has been made from data extracted from worldwide consolidated databases especially the Web of Science. In Brazil, the ... -
Avaliação do desenvolvimento infantil em Programas de Saúde da Família
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/04/2011)This paper aimed to determine the contribution of development screening instrument in the reporting from parents on child assessment accomplished in the Family Health Program. Thereunto it was proposed the following specific ... -
Avaliação do ensino remoto de comportamentos precorrentes em tarefas de memória em pessoas com deficiência intelectual e autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/12/2022)The present research consists of two studies, each with a systematic review and an experimental study. Both experimental studies were conducted remotely and investigated, using different procedures, remembering and precurrent ... -
Avaliação do esquema corporal em crianças com cegueira congênita : um estudo exploratório
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2011)Body scheme is very important in the human development once the body is the center of integration and relationship with the world. A blind child, when not properly stimulated, may show alterations related to the structuring ... -
A avaliação do estudante em atividades de Modelagem Matemática: o que as pesquisas apontam?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)The use of Modeling in Mathematics classes has been advocated for decades by the community of researchers in Modeling in Mathematics Education. Several scholars and teachers have been dedicated to researching the challenges, ... -
Avaliação do impacto do acesso aberto em periódicos da área da Ciência da Informação : uma análise de indicadores bibliométricos e altmétricos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 16/01/2017)The existence of innumerous barriers to access scientific knowledge gave rise to the movement in favor of open access. The impact of scientific research tends to be measured by the total number of citations the work gets, ... -
Avaliação do padrão Simple Knowledge Organization System (SKOS) para a representação de vocabulários controlados
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação - PPGCI, Câmpus São Carlos, 13/08/2019)Knowledge Organization System (KOS) are information resources representation tools used in Information Science, the KOS background includes the study of the concepts and use of digital technological instruments. The Simple ... -
Avaliação do papel dos receptores GABAA-benzodiazepínicos da ínsula na nocicepção de camundongos que conviveram com coespecífico em condição de dor crônica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 17/03/2017)Empathy for pain is the ability to feel other’s pain and recent studies suggest this capacity between rodents. GABAergic system has receptors in brain structures involved in emotional processes as the insula, which is known ... -
Avaliação do pensamento contrafactual na depressão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 15/03/2013)Counterfactual thinking (CT) corresponds to the idea of mental constructions of alternatives for past event and serves an important function in an individual s adaptation and emotional coping. The aims of this study were ...