• Razão instrumental e preconceito: reflexões sobre o bullying 

      Antunes, Deborah Christina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2008)
      This paperwork Idiscusses Ithe Iconcept Iof Ibullying, Icharacterized Ias Ia Ikind Iof school violence that occurs in students relationship. A theoretical analysis is made in the first part of this paper. Starting at ...
    • Entre a proposta e o pretexto da qualidade do ensino: uma leitura sobre os liames da valorização docente a partir do FUNDEF 

      Ramos, Géssica Priscila (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/02/2008)
      This research purpose is to verify the relation established between teacher valorization and educational quality in the FUNDEF creation bases and in the São Paulo state and municipal implantation, analyzing how this ...
    • Infância negra e mídias digitais: uma análise de canais do YouTube realizados por meninas negras 

      Santos, Jussara Nascimento do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/12/2018)
      The present research was conducted between January and August, 2018 with the principal reason to analyse four channels on Youtube from black girls between seven and eleven years old. The aim was identifying in those channels ...
    • Trabalho e Universidade: um estudo sobre a (de)formação no ensino superior brasileiro 

      Rondon, Roberto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/12/2006)
      In the present study, we sought to establish a critical analysis of the centrality of work as a forming principle in Brazilian higher education. With this intention, we introduced a discussion over the concept of work ...