Browsing Programas de Pós-Graduação by Title
Now showing items 2442-2461 of 4776
-
Habilidades sociais educativas do professor e sua relação com a avaliação de alunos que sofrem, praticam e testemunham o bullying
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)Bullying represents a social and public health problem, which requires the development of strategies for remedial and preventive intervention of the phenomenon in schools. Since in Brazil bullying occurs more frequently ... -
Habilidades sociais educativas na interação professor-aluno
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/02/2009)The interaction between students and teacher-student are considered a basic aspect of the education-learning process. The nature and the quality of this interaction will play a decisive role on this process s characteristics ... -
Habilidades sociais em adolescentes com indicadores de depressão: uma análise através de métodos multimodais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/09/2020)Current literature studies have been found associations between depression symptoms and social skills déficits. Some authors suggest that research in this area could use multimodal methods as a way to deepen our understanding ... -
Habilidades sociais em profissionais com deficiência incluídos em ambiente organizacional: estudos de caso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/03/2009) -
Habilidades sociais em trabalhadores com e sem deficiência física: uma análise comparativa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2006)Considering that many researches show the importance of social skills not only for personal well-being but for a good professional performance as well, this research having as axis the theoretical-practical camp of Social ... -
Habilidades sociais na comorbidade entre dificuldade de aprendizagem e problemas de comportamento : uma avaliação multimodal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/06/2007)This study describes the repertoire of social skills and the frequency of externalizing and internalizing behavior problem among children who presented both problem behavior and learning disabilities. The children were ... -
Habilidades sociais na relação médico-paciente e satisfação no atendimento em serviço público e privado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 19/02/2015)The Doctor-Patient Relationship has been identified as an important variable in Health Care’s adherence, efficiency, and effectiveness; The Doctor’s Social Skills, seem to be essential components in its establishment. The ... -
Habilidades sociais parentais e infantis, problemas de comportamento em pré-escolares: avaliação de pais e professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2014)Whereas the primary socialization of children happens within the family, where parents provide arrangements of reinforcement contingencies or offer models of behavior, including expanding and improving social skills classes. ... -
Habilidades sociais relevantes para alunos com e sem necessidades educacionais especiais segundo avaliação do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 05/03/2012)In our culture school plays an important role in our children's development, as it promotes not only academic skills but also social skills. It is important to consider the role of teachers in the social and emotional ... -
Habilidades sociais, depressão, ansiedade e alcoolismo em bombeiros: um estudo correlacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 27/09/2010)Current researches have elucidated the importance of social skills for the quality of social relations, the well being and mental health of people. Even though mental disorders, regardless of diagnosis, have in common ... -
Habitar o cotidiano, construir territórios : uma etnografia das práticas de saúde mental comunitária no município de São Carlos, Estado de São Paulo, Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 25/02/2016) -
O habitus vestibulando para o acesso ao ensino superior em um colégio privado no sul de Minas Gerais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/08/2020)The middle and elite classes in basic education constitute an important field of study for the Sociology of Education, although little explored. This research, has as theoretical precepts the work the Pierre Bourdieu, ... -
Habitus, expectativas e estratégias de formação e trabalho de alunos de escolas urbana e rural do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 16/02/2011)O objetivo deste trabalho foi o de investigar e analisar o habitus e a construção de expectativas e estratégias de formação e trabalho de alunos de duas escolas públicas do Ensino Médio de um município do Estado de São ... -
Hannah Arendt : A crise na educação como crise da modernidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 31/03/2019)This thesis proposes as a problem of study the crisis in modern education addressed by Hannah Arendt. Its main objective is to study the judgment of the crisis in education as a crisis of the political world in modernity. ... -
Hegel intérprete de Aristóteles : a questão teleológica na filosofia da história hegeliana
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, Câmpus São Carlos, 30/05/2017)For G.W.F. Hegel (1770-1831), the historical deployments demonstrate as a whole a progression in the recognition of the Self of the Spirit and the knowledge of freedom, which enables the philosophy of history to verify the ... -
Heidegger e o problema da origem da negatividade a partir do fenômeno do nada
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, Câmpus São Carlos, 12/03/2020)Nowhere else in the itinerary of Being and Time (1927) does Heidegger explicitly problematize the status of the nothing inherent in the structure of being of human existence when, from the notion of nullity, he recognizes ... -
Helena Antipoff e o ensino na capital mineira: a Fazenda do Rosário e a educação pelo trabalho dos meninos "excepcionais" de 1940 a 1948
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 04/09/2006)Rosário Farm was founded in 1940 by Russian educator Helena Antipoff as a boarding school for receiving exceptional children from Belo Horizonte. Our study analyzed the pedagogical practices of that institution, verifying ... -
Helena Antipoff, as Sociedades Pestalozzi e a educação especial no Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/02/2011)In this study we analyze Helena Antipoff s trajectory in order to understand her participation, as well as that of institutions created by her, in the construction of Special Education in Brazil. We investigate everything ... -
Henri Bergson e a questão da linguagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, Câmpus São Carlos, 22/02/2021)This research aims to analyze the topic of language in the philosophy of Henri Bergson. More specifically, we seek to explain that the interlacing of different considerations about the topic converges into a malleable and ... -
Heraldo Marelim Vianna na história da avaliação educacional no Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2019)Heraldo Marelim Vianna was an influent researcher in the area of educational evaluation in Brazil, knowed as one of the firts to discuss this theme, and with a very important role in the Carlos Chagas Foundation (FCC), an ...