• O estágio curricular supervisionado em docência na perspectiva dos profissionais da educação infantil 

      Marcasso Rossi, Bianca Carolina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 29/07/2022)
      The supervised curricular internship is of great importance for teacher training, but there are gaps related to the theorization of knowledge and the professional field, as well as disagreements regarding the insertion of ...
    • A Força Pública de São Paulo: da profissionalização à sua intervenção no regime militar 

      Mussolini Filho, Luiz Sérgio (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, Câmpus São Carlos, 16/10/2007)
      The study of professionalization of state military officer constitutes a gap in the National Political Science. In the period comprised between the coming of the French Mission, until we arrieve at the dictatorial period, ...
    • A formação continuada do diretor de escolas de educação infantil de 0 a 3 anos 

      Sousa, Juliana Aparecida Purificação de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 17/02/2022)
      The objective of this research was to analyze the Continuing Education of the Director in schools from 0 to 3 years old, for the process of strengthening the professionalization of teaching in Early Childhood Education, ...