• Conectando Saberes: possíveis diálogos entre conhecimentos científicos e tradicionais 

      Ferraz, Vasty Veruska Rodrigues. (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2023)
      Pedagogical practices permeate the entire school environment and are extremely important to achieve the objectives proposed by the teaching and learning process, they organize the work of teachers and help to enhance ...
    • As redes do conhecimento tradicional: análise do "Caso Cupulate" 

      Duran, Maria Raquel da Cruz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 29/11/2011)
      This word was carried out in order to understand the different interpretations of the term "traditional knowledge" plays in the specific aspect of the relations between traditional knowledge, cultural heritage and intellectual ...
    • Construindo pontes: o ingresso de estudantes indígenas na UFSCar: uma discussão sobre "cultura" e "conhecimento tradicional" 

      Bó, Talita Lazarin Dal' (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, , 01/03/2010)
      The presence of indigenous students at the universities has been potencialized by programs of inclusion and increased expressively, demonstrating the crescent interest of these populations by the scholar education and by ...
    • Do conhecimento tradicional ao princípio ativo: dilemas sociais da atividade de pesquisa etnofarmacológica 

      Almeida, Marcelo Fetz de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, , 13/03/2008)
      The Research and Development (R&D) in ethnopharmacology and etnobiology fields, guided by the therapeutic information obtained with local communities and indigenous people, holders of traditional knowledge, produces social ...
    • Análise bibliométrica de teses e dissertações brasileiras sobre o conhecimento tradicional (2010-2015) 

      Mello, Livia Coelho de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 29/06/2018)
      Traditional knowledge, scientific knowledge and the relationship between gender and science are studied in the area of Science, Technology and Society (STS). In this thesis, these themes were united and the traditional ...
    • Análise da produção científica brasileira sobre o conhecimento tradicional 

      Mello, Livia Coelho de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 21/02/2013)
      In the last two decades, the traditional knowledge has been the subject of intense discussion. This subject is studied by researchers from various areas of knowledge, generating a large number of documents, such as, journal ...