ListarProgramas de Pós-Graduação por tema "Stimulus Equivalence"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Aprendizagem relacional em indivíduos surdos prélinguais : exclusão, equivalência de estímulos e superseletividade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/01/2015)conventional verbal behavior may present significant delays on this task. The studies reported in this dissertation investigated discriminative repertoires learning by such individuals aiming at describing these processes, ... -
Aprendizagem relacional, comportamento simbólico e ensino de leitura a pessoas com transtornos do espectro do autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/12/2012)The overall aim of this thesis was to investigate relevant variables to relational learning and the emergence of symbolic behavior in people with autism, in the teaching of reading. Were conducted three studies that are ... -
Ensino de universitários para o uso de procedimentos computadorizados de matching-to-sample no ensino de leitura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 02/03/2012)Stimulus equivalence research uses matching-to-sample (MTS) tasks to establish conditional stimulus relations. Using these tasks to teach language and academic repertoires, such as reading, in applied settings is a current ... -
Avaliando o estabelecimento e a manutenção de classes de equivalência e da transferência de função em pessoas com e sem depressão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 26/05/2021)Depression is highly prevalent in the world, affecting approximately 4.4% of the population. Depressed individuals underperform on memory tasks, but they are more likely to remember negative stimuli. On the other hand, ...