• Cultura digital e educação profissional e tecnológica: implicações para prática pedagógica 

      Castro, Sara Ferreira Alves Castro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/09/2023)
      The changes in society are noticeable in the face of the evolution of science and technology. These transformations became much more noticeable with the abrupt change from in-person teaching to emergency remote teaching ...
    • A expansão do Instituto Federal de São Paulo: análise dos indicadores de desempenho 

      Oliveira, José Ricardo Moraes de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 15/03/2018)
      The purpose of this study is to evaluate the impact of the expansion of the Federal Institute of São Paulo - IFSP, in each of its three phases, on the professional education performance indicators required by the Federal ...
    • Limites institucionais e impactos sociais: a interrupção do projeto “IFSP: Conheça-nos!” 

      Giraldi, Gabriela do Prado (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 23/08/2018)
      The creation and strengthening of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo are part of a package of developmental measures adopted for the implementation of public education policy. After a ...