Navegando Programas de Pós-Graduação por assunto "Livro didático"
Itens para a visualização no momento 1-10 of 10
-
Uma análise da construção do pensamento científico do conceito de ditadura militar proposta em livros didáticos de história do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 22/02/2022)From the questioning about how the themes related to the period of the Military Dictatorship are developed in the schools, this research had as main objective to investigate how the scientific thinking of the concept of ... -
Saberes docentes pressupostos em um livro didático e em um manual do professor de língua espanhola: implicações na formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 29/08/2017)The present study had the objective of identifying and problematizing the teaching knowledge assumed in some pre-selected sections from the Spanish-language book: Enlaces: Español para Jóvenes Brasileños volume1 (OSMAN, ... -
Texto publicitário e Letramento Crítico no Livro Didático de língua portuguesa: ampliando paradigmas de leitura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 05/02/2018)The following master thesis intends to investigate reading activities related to advertising texts by conducting comparative analysis between two High School Portuguese textbooks (Brazil, PNLD-2015) whose sessions present ... -
Interação no ensino de língua espanhola : análise das orientações do Manual do professor e das atividades do livro Cercanía Joven
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)Con la globalización y el frecuente compromiso de los investigadores en la superación de las fronteras entre las disciplinas, la Lingüística Aplicada pasó a dedicarse, en los últimos años, a estudios de naturaleza inter y ... -
As TDIC no volume didático Confluencia e possíveis contribuições para a construção de entornos personalizados de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 06/03/2020)Esta investigación tiene como objetivo identificar cuáles son las actividades didácticas propuestas por un libro didáctico de español que involucra el uso de dispositivos móviles y caracterizarlas desde una mirada técnica ... -
Significando o conquistador e o indígena: uma análise enunciativa de livro didático
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 18/02/2020)Since 1940, textbook has been the most used teaching material in Brazilian schools and that made it a focus for public politics of this kind of material and for the scientific research world. Concerning to these areas, ... -
Leitura e discurso: uma análise discursiva dos sujeitos leitores inscritos em um livro didático de língua portuguesa do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)According to Angela Kleiman, “every text can in principle favor critical reflection; on the other hand, every text can also be trivialized by schoolwork ” (KLEIMAN, 2007, p. 105). Thus, it is in the inadequate way of ... -
Livros didáticos digitais, o governo brasileiro e a mídia: uma análise discursiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 13/03/2019)The general aim of this research is to analyze what was stated in the media about the implementation of digital textbooks in Brazilian public schools in order to understand the discourses to which they belong to, what was ... -
Professor de inglês e o livro didático : concepções teóricas presentes nas orientações do Manual do professor da coleção “Take over”
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 03/04/2017)Among too much difficulties which affect the success of English teachers of public schools, this search aimed to analyse the teacher profile developed by the didatic book entitled “Take Over” of the Programa Nacional do ... -
Letramento crítico e multimodalidade no ensino de língua inglesa: reflexões sobre um livro didático do PNLD
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 06/03/2020)The following master thesis reports the results of a research that sought to investigate how English textbooks approach the assumptions of multiliteracy in the construction of their activities, verifying how the meaning ...