Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "Carmo, João dos Santos"
Now showing items 1-8 of 8
-
Uma leitura comportamental sobre o método Paulo Freire de alfabetização: convite ao diálogo entre analistas do comportamento e educadores freireanos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 10/03/2014)This study aimed to highlight interactions in the educational environment, more specifically in literacy approaching Paulo Freire s literacy method and some aspects of his theory from the perspective of Behavior Analysis. ... -
Efeitos do ensino de contagem sobre a aquisição de comportamento conceitual numérico em crianças pré-escolares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 15/03/2012)Abstract Although the studies regarding the role of counting in the acquisition of the numeric conceptual behavior has grown and developed in the past few decades, results available in the literature still show experimental ... -
Efeitos da formação de classes de equivalência sobre a solução de problemas de adição e subtração
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 14/12/2012)Research has shown that some properties of the additive problem may cause difficulties to solve it. The most important are: the problems presentation form, the semantic structure and the position of the unknown. Two ... -
Relações de equivalência entre elementos de funções do primeiro grau para alunos do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 26/02/2014)This master‟s thesis consists of a study, reported a paper format, about crucial variables present in the establishment of relations between elements of first degree functions. This study was conducted from the ... -
Avaliação de habilidades pré-aritméticas e ensino de adição e subtração para crianças: contribuições da análise do comportamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 23/08/2013)The purposes of this study were propose: a pre-math skills evaluation tool for map the students repertoire of the early years of elementary school and analyze the complexity of relations of the tool; and an evaluation and ... -
Identificação de graus de ansiedade à matemática em estudantes do ensino fundamental e médio: contribuições à validação de uma escala de ansiedade à matemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 05/03/2012)The learning of mathematics has been characterized by aversion due to several failures in trying to learn its contents. Besides the traditional difficulties of learning mathematics, such as dyscalculia and acalculia, ... -
Para além da tela: o efeito de diferentes interfaces gráficas de jogos educacionais no desempenho de estudantes com e sem autismo em atividades matemáticas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 22/03/2024)The difficulties faced by Brazilian students in teaching mathematics and the growing number of people with ASD included in mainstream schools have led to the adoption of digital educational games (DEGs) as teaching resources ... -
Efeitos de treinamento online assíncrono para aplicação da Interview-Informed Synthesized Contingency Analysis (IISCA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/03/2024)Assessing problem behaviors is essential in applied behavior analysis, especially considering its influence on the quality of life of the individual evaluated and the people around them. This thesis aims to fill a gap in ...