• Habilidades sociais de crianças com diferentes necessidades educacionais especiais: comparações múltiplas 

      Freitas, Lucas Cordeiro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/03/2011)
      Evaluation studies about social skills of children have shown that in general there is an impairment of social skills in learning disabilities, sensory disabilities and other conditions of special educational needs. However, ...
    • Inteligência emocional em vítimas de violência por parceiros íntimos 

      Ribeiro, Amanda Reis (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/08/2021)
      With the awareness and consequent increase in complaints, it is known that violence by intimate partners (IPV) is still a reality for many people, especially women, the main victims of this phenomenon. Many studies report ...
    • Escala de identificação de dotação e talento : construção de instrumento, evidências de validade e precisão 

      Freitas, Márcia de Fátima Rabello Lovisi de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 11/03/2016)
      The Munich Model of Giftedness unites individual and environmental characteristics in a single scheme for the identification and development of giftedness and talent (G&T). In this model, natural abilities are called ...
    • Escala de metacognição: evidências de validade, precisão e estabelecimento de normas 

      Pascualon-Araujo, Jussara Fátima (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 05/02/2015)
      The thoughts and knowledge that individuals have about their own thoughts and cognitive processes correspond to metacognition. This concept has different aspects, but by focusing on the area of education, the skills involved ...