• Um partido em mutação: a transformação do PT e seus reflexos sobre as campanhas presidenciais (1989-2002). 

      Ribeiro, Pedro José Floriano (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, , 02/03/2004)
      Under a sartorian perspective, we characterized the Brazilian Workers Party (PT) as an anti-system party until the middle of the 90´s, because in some of their actions the party s objective was to cause symbolic impacts ...
    • Um estudo das campanhas de Dilma Rousseff em 2010 e 2014 no HGPE da TV 

      Luchesi, Raquel Moretti (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 21/09/2016)
      The preparation of an election campaign is developed to transmit matters that the mass media want to reach the public discussion. So, it is widely important to the electoral dispute because it is one of the elements ...
    • Internet, democracia e eleições : as cibercampanhas presidenciais brasileiras em 2006 

      Iasulaitis, Sylvia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, , 04/03/2008)
      This dissertation has the general objective of contributing to the theoretical and empirical comprehension of the implications of the internet for democracy and electoral processes. We analyze the cyberparadigms and the ...
    • Eleições presidenciais de 2014: uma análise das agendas programáticas 

      Lima, Bárbara (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 02/05/2015)
      In the current Brazilian political scenario the political propaganda are at the center of political practices. Such centrality is enhanced during the election period. This is when the political parties launch candidates ...