Browsing Programas de Pós-Graduação by Subject "Formación docente"
Now showing items 1-4 of 4
-
Los desafíos de la educación tecnológica: realidad del distrito escolar 1, de Tegucigalpa, Honduras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 06/12/2019)Education is, without a doubt, a process which helps nations in the development of their populations, preparing them to meet social demands which the same population requires. It is this way, in which Honduras seeks to ... -
Educação científica crítica e professores(as) de ciências: estudo sobre as contribuições da Ferramenta Avaliativa Ciência, Tecnologia e Sociedade (FACTS) para a formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/03/2024)Critical Scientific Education (CCE) is based on the complex thinking of Edgar Morin and STS studies and was built by Ibero-American researchers. CCE supported the creation of FACTS, a CTS Assessment Tool for educational ... -
Musicalidades negras na educação musical: uma reflexão sobre os currículos de formação docente na perspectiva da Lei. 10.639/03
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/05/2024)This research aims to propose a reflection on ethnic-racial relations and anti-racist education in the music education field starting from a critical evaluation of the curricular proposal for teacher’s training. The ... -
Desenho universal para aprendizagem e acessibilização: pesquisa ação colaborativa na formação de equipe escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/12/2023)Universal Design for Learning is an effective tool to enhance methods, resources, strategies and means of evaluation to facilitate the learning of all students. Schooling in diversity, here is defended as the differences ...