• Processos educativos construídos com participantes do projeto vivências em atividades diversificadas de lazer 

      Leal, Paulo Henrique (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/07/2015)
      Children, adolescents, young people and all human beings, as such, have the right to respect, human dignity, the fun, the enjoyment of pleasure, to his body, the most diverse space/time/living contexts in social practices, ...
    • Proyectos socioeducativos en la configuracion de subjetividades juveniles 

      Mantilla Monsalve, Martha Liliana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2017)
      The present research arises from the interest to know about the incidence of socioeducational projects in the configuration of subjectivities of young people in conditions of social vulnerabilities. Considering by ...
    • Cursinho Popular da Unesp de Franca: vivências e perspectivas de estudantes trabalhadores 

      Soares, Maísa Stefani (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      The “Cursinho Popular da Unesp – S.E.U (University Extension Service)” is a popular preuniversity preparatory course, located at the city of Franca-SP. Founded in 1997, it serves socioeconomically disadvantaged students ...
    • Percursos juvenis e trajetórias escolares : vidas que se tecem nas periferias das cidades 

      Silva, Carla Regina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 20/12/2011)
      In Brazil, the youth, besides the historic numerical relevance in the drawing of population, has become an important social category, that brings specific demands, wherein education and work are central themes. Recently, ...
    • Políticas públicas e juventudes : a participação juvenil para o acesso ao fundo público no Brasil 

      Reis, Denise Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/04/2016)
      In this study, we discuss the ways are taken by organizations and youth movements, among those who have been recognized institutionally, in construction of the access to public funds for the sake of youth policies realization, ...
    • Encontros com jovens : a escolha pelo curso de pedagogia e o sentido de tornar-se professor 

      Bianchini, Roberta Luciana Custódio (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/06/2017)
      This study discusses the trajectories of young students who seek higher education, particularly degrees in Education, obtained from two different institutions in Rio Claro-SP, Brazil: a public, state-funded university (São ...
    • Da escola pública ao espaço público da educação: concepções e reverber_ações 

      Silva, Alexandre dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/06/2020)
      This thesis investigates the role of public schools and urban spaces, socialization environments, in the constitution of multiple contemporary youth cultures to understand the ruptures and continuities between the spaces ...