• Jogos Africanos: aprendendo com estudantes de origem africana matriculados na Universidade Federal de São Carlos 

      Pereira, Alesandro Anselmo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 10/04/2019)
      The formation of Brazilian culture was strongly influenced by the African peoples and one of the contributions of these habits, customs and traditions was the games that these peoples brought to Brazil. Through games human ...
    • Formação de nexos conceituais do número na educação infantil 

      Guimarães, Gabriela Guerreiro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 31/08/2020)
      This dissertation aims to analyze the conceptual nexuses of the natural numbers that are formed in children developed from Triggering Situations of Learning (SDA) provided in the context of Teaching Guiding Activities ...
    • O brincar na transição da educação infantil para o ensino fundamental: uma análise das narrativas de crianças 

      Nois, Letícia Joia de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 09/06/2021)
      This research focuses on the study of the transition from early childhood education to elementary education and to support this study, we worked with authors from the history of childhood and the history of education on ...