• Habilidades sociais e bem-estar subjetivo de crianças dotadas e talentosas 

      França, Maria Luiza Pontes de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 01/03/2012)
      In considering the national publications about gifted and talented children, it was noticed that there is a lack on scientific knowledge and empirical research about the socio-emotional characteristics of these children, ...
    • Proposta e aplicação do método das hélices na identificação de estudantes talentosos 

      Christofoletti, Rui Alexandre (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/04/2012)
      The issue of identification is the major factor in an enrichment program to gifted students, because it determines which students will be attended and the criteria used in the identification process. The objective was to ...
    • Escala de identificação de dotação e talento : construção de instrumento, evidências de validade e precisão 

      Freitas, Márcia de Fátima Rabello Lovisi de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 11/03/2016)
      The Munich Model of Giftedness unites individual and environmental characteristics in a single scheme for the identification and development of giftedness and talent (G&T). In this model, natural abilities are called ...
    • Alunos dotados e talentosos : estarão eles em minha sala de aula? 

      Oliveira, Roseli Figueiredo Correa de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/12/2015)
      Inclusive education allows the presence in the mainstream classroom students with disabilities, disorders and giftedness and talent. For the gifted and talented students are subjects of the educational process, it is ...
    • Formação de pedagogos para a atuação com pessoas dotadas e talentosas 

      Souza, Amanda Rodrigues de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/02/2017)
      Inclusion policies and practices require new approaches and extensive teacher motivation, which determine to a large extent the success of the whole process. With the advent of special education targeting students in school, ...
    • Reconhecimento do talento em alunos com perdas auditivas do ensino básico 

      Rangni, Rosemeire de Araújo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 14/11/2012)
      The thematic of talent is accepted among the special educational needs (SEN) since the 70 s when it was at the Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional for the first time. This group of students hasn t received ...