• Spotlight: questões da produção em Button Poetry 

      Rocha, Letícia Assis Michalczyk (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Estudos de Literatura - PPGLit, Câmpus São Carlos, 31/05/2023)
      In this research, we analyze the production inside the Button Poetry channel on YouTube as a form of confrontation to patriarchal impositions throughout poetry. We have drawn a line of stereotypes imposed to women, using ...
    • Luz, câmera e likes: o trabalho dos youtubers nas mídias digitais 

      Denari, Giulianna Bueno (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 06/12/2021)
      This thesis aims to comprehend the work processes of content creators for digital platforms, known as YouTubers. The study of digital labor brings forth new possibilities for understanding occupational dynamics and ...
    • Quando a pauta é representação, vale mais identidades ou empreendedorismo de si? uma análise de youtubers negro(a/e)s brasileiro(a/e)s 

      Anjos, Ana Carolina Costa dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 07/10/2021)
      In the context of the Internet, after the 2010, subjects act as their own entrepreneurs on digital platforms. Terms such as representation and identity start to be appropriated and re-signified in the processes of consumption ...
    • As dinâmicas da profissionalização no capitalismo informacional: identidade youtuber em disputa 

      Siqueira, Wellington Luiz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 30/06/2021)
      YouTube was one of the biggest cultural industries on the internet in 2021. With the transformations of the web and its stabilization on platforms controlled by large companies, masses of viewers started to form, and this ...
    • O olhar do aluno mediado pelas tecnologias digitais: o youtube e a (re)definição da relação pedagógica 

      Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 05/12/2013)
      The presence of digital technologies in everyday life of a significant part of human beings occurs increasingly intense way. At the same time, in the classroom space, the repression of feelings consolidates intensely. In ...
    • Youtube como ambiente virtual de ensino e aprendizagem: características de aulas-live de espanhol 

      Batista, Fabiana de Freitas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/09/2020)
      This research aims to problematize the potentialities of YouTube as a space for teaching and learning Spanish, before and during the COVID-19 pandemic. To this end, we analyzed the main characteristics of live lessons of ...
    • Infância negra e mídias digitais: uma análise de canais do YouTube realizados por meninas negras 

      Santos, Jussara Nascimento do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/12/2018)
      The present research was conducted between January and August, 2018 with the principal reason to analyse four channels on Youtube from black girls between seven and eleven years old. The aim was identifying in those channels ...