Search
Now showing items 1-9 of 9
Os lobbies no processo constituinte 1987-88
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-12-01)
This research is based on the hypothesis that the more progressive and detailed constitutions tend to be the result of drafting processes marked by a high level of popular participation. We analyze this relationship based ...
Democracia deliberativa em Habermas : abordagem do tema no Brasil (2000-2015) e contribuições para a educação
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-12-19)
Habermas's philosophical-political work occupies centrality in contemporary democratic theory as a discourse of justification of the deliberative conception of democracy. Assuming a political society capable of establishing ...
Encontros com jovens : a escolha pelo curso de pedagogia e o sentido de tornar-se professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-30)
This study discusses the trajectories of young students who seek higher education, particularly degrees in Education, obtained from two different institutions in Rio Claro-SP, Brazil: a public, state-funded university (São ...
Michel de Montaigne : conversações sobre educação
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-07)
Cette recherche a conduit a une réflexion sur la question de l'éducation dans les Essais de Michel de Montaigne. Ensuit, dans le premier moment, nous avons cherché à comprendre les caractéristiques qui ont marqué l'écriture ...
Avaliação dos fatores de influência na implementação e no desempenho acadêmico do Câmpus São José dos Campos do IFSP
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-09-27)
Education is at the heart of the State's concerns, given its essential role in the development of a country. In the last years, the public policy that has stood out in the education is the creation / transformation of the ...
O sentido da qualidade da educação : uma análise a partir do conceito de racionalidade em Habermas
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-07-11)
It is a fact the interference of strategic interests in education, in many cases reduced to the ‘middle’ condition for the achievement of political and economic ends. Because of this, the dissertation presents the communicative ...
A apropriação de Gramsci na pesquisa em educação no Brasil (1976-2012)
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-24)
Ricerca bibliografica e exploratória sull’appropriazoni di Gramsci nella ricerca in educazione nel Brasile fra 1976 ed 2012 con l’obiettivo di condurre un inventario e sistematizzare in forma periodica gli studi e le ...
Políticas públicas/estatais e Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária : estudo dos efeitos do PRONERA no sudoeste baiano
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-31)
Based on the assumption that the objective conditions of capitalist society delimit the possibilities of State-Society-Social Movements relationship and mark the public/state policy to meet focused demands and ensure the ...
Segurança e Educação em debates eleitorais da Colômbia : um estudo sobre discursos políticos nas eleições presidenciais de 2010
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-11-01)
Considerando la importancia del lenguaje en la política y entendiendo el análisis del discurso político, como un campo de saber que permite la descripción de efectos de sentido dados a partir de determinadas condiciones ...