Search
Now showing items 1-5 of 5
Os lobbies no processo constituinte 1987-88
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-12-01)
This research is based on the hypothesis that the more progressive and detailed constitutions tend to be the result of drafting processes marked by a high level of popular participation. We analyze this relationship based ...
Democracia deliberativa em Habermas : abordagem do tema no Brasil (2000-2015) e contribuições para a educação
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-12-19)
Habermas's philosophical-political work occupies centrality in contemporary democratic theory as a discourse of justification of the deliberative conception of democracy. Assuming a political society capable of establishing ...
Encontros com jovens : a escolha pelo curso de pedagogia e o sentido de tornar-se professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-30)
This study discusses the trajectories of young students who seek higher education, particularly degrees in Education, obtained from two different institutions in Rio Claro-SP, Brazil: a public, state-funded university (São ...
A apropriação de Gramsci na pesquisa em educação no Brasil (1976-2012)
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-24)
Ricerca bibliografica e exploratória sull’appropriazoni di Gramsci nella ricerca in educazione nel Brasile fra 1976 ed 2012 con l’obiettivo di condurre un inventario e sistematizzare in forma periodica gli studi e le ...
Políticas públicas/estatais e Programa Nacional de Educação na Reforma Agrária : estudo dos efeitos do PRONERA no sudoeste baiano
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-31)
Based on the assumption that the objective conditions of capitalist society delimit the possibilities of State-Society-Social Movements relationship and mark the public/state policy to meet focused demands and ensure the ...