Browsing Educação - PPGE by Advisor "d4504cca-43af-430d-b5d8-4e32c8bab9a4"
Now showing items 1-8 of 8
-
Juventude e educação escolar : contribuições e desafios presentes em artigos disponíveis na base Scielo entre 2010 e 2014
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2016)The research aims to study and analyse the contributions and challenges present in the articles on the subject of Youth and Education in Brazil from 2010 to 2014. Furthermore, it looks forward to identify new ideas or ... -
MOVA: uma análise bibliográfica de seus 30 anos de (re)existência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2022)The present research has as its object of study the bibliographical research of the Youth and Adult Literacy Movement (MOVA) in the years 1989 to 2019, in order to understand what the academic publications of the national ... -
Tertúlia Dialógica Pedagógica: formação permanente do professorado com base em evidências científicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2023)The permanent and continuous training of teachers is a field of study that relates to different areas of knowledge based on ideological, political, social, epistemological and philosophical conceptions. In this work, the ... -
As vozes das mulheres da EJA: um olhar voltado para a inserção no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 31/10/2022)This master's research aimed to analyze the narratives of three women who graduated from EJA (Portuguese acronym for Youth and Adult Education) and what were the transforming elements and the excluding elements that ... -
A participação das crianças nos anos iniciais do ensino fundamental I: o que propõem as publicações de 2015 a 2020 para melhoria das práticas educativas dialógicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/02/2022)This master's dissertation aims to carry out a survey of research that deals with the participation of children in the early years of Elementary School I, based on the contributions that the dialogicity defended by Paulo ... -
EJA e práticas pedagógicas : contribuições e desafios presentes nas publicações da ANPED nos anos de 2003 a 2013
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/02/2015)This master thesis is guiding question understand what teaching practices that contribute to the care of young people and adults in the classroom from the analysis of the GT 18 ANPEd, which hosts the publications of the ... -
Um olhar sobre o sujeito em Paulo Freire: concepção e análise das obras Pedagogia do Oprimido, Pedagogia da Esperança e Pedagogia da Autonomia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2019)The study of the subject in the current brazilian educational context is fundamental, because it occupies central position in the educative process, in order to guide the relations of teaching and learning established from ... -
Os relatos dos bolsistas de iniciação à docência presentes nos anais do ENDIPE entre 2010 e 2014: uma análise da relação dos pibidianos com os alunos da educação básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 15/02/2017)The aim of the present study is to answer the following question: Which perceptions or thematic are revealed in the reports of ID/PIBID scholarship holders, concerning their relation with the basic education student, ...