Search
Now showing items 1-10 of 14
Currículo e integração curricular em um curso de graduação em medicina: concepções manifestadas pelos docentes que o vivenciam
(Universidade Federal de São Carlos, 2018-09-10)
The present research aims to describe and analyze the relationship between the proposal of integrated curriculum of the undergraduate course in Medicine, Federal University of São Carlos (UFSCar) and the conceptions ...
Implicações da prova Brasil no trabalho de professores da rede de ensino de Cascavel-Pr: contradições entre as exigências das avaliações em larga escala e o currículo municipal
(Universidade Federal de São Carlos, 2018-08-26)
This doctoral thesis fits in the studies of the Public Assessment Policies of Basic Education and its main objective is to understand the repercussions of the Brazil Exam in the teaching work for the teachers of the public ...
De tocaia na infância: uma análise da proposta pedagógica da escola Toca do Futuro
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-14)
The present dissertation work aims to analyze aspects of the pedagogical proposal of the Toca do Futuro, school of application of the Toca Institute. Toca Institute is a non-profit organization that develops actions and ...
Da luta pela Politecnia à reforma do ensino médio: para onde caminha a formação técnica integrada ao ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, 2018-11-27)
This research has as its theme the study of the technical training integrated to the high school proposed by law 11.892 / 08 that created the Federal Institutes of Education, Science and Technology. Within this theme, we ...
A origem da violência nas aulas de educação física : a prática pedagógica do professor
(Universidade Federal de São Carlos, 2016-08-05)
Violence is a historical and cultural phenomenon present in human social relations in all
dimensions of society. The school is not immune to the influences of society and the violence
invades the school environment ...
Pesquisas no campo da didática : subsídios ao ensino e à aprendizagem de conteúdos e desenvolvimento de habilidades e competências
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-17)
Considering the Brazilian education's fragility, expressed in the low scores of students in national and international standardized tests, and considering the current context of the information society, in which mastering ...
Análise da formação do profissional de administração a partir de dissertações e teses produzidas em Programas de Pós-Graduação em Educação
(Universidade Federal de São Carlos, 2015-07-30)
The research deals with the formation of the Management professional, through the analysis of thesis and dissertations produced in graduate programs in Education. Is constituted as bibliographic research, having been ...
Educação das relações étnico-raciais : limites e possibilidades no curso de pedagogia da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, 2016-02-26)
The social, historical, and legal requirements Education of ethnic racial ave provoked schools and universities to rethink their curriculum, management practices and pedagogical perspectives. In this scenario, teachers are ...
Práticas de ensino etnicorraciais no currículo em ação no ensino fundamental I
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-01)
The education of ethno-racial relations, the focus of this research, provided for the Law 10.639/2003, deals with the teaching of Afro-Brazilian and African history and culture emphasizing the importance of black culture ...
Raymond Williams, educação escolar e currículo: proposições com base na ideia de cultura comum
(Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-19)
Esta investigación tiene como objetivo delinear posibles compromisos para un proyecto educativo alineado a la perspectiva de la cultura común de Raymond Williams. Por compromisos entendemos un conjunto de esfuerzos concretos, ...