Search
Now showing items 1-7 of 7
O Programa de Qualidade da Escola da Secretaria de Estado da Educação de São Paulo: o texto e o contexto em três escolas da Diretoria de Ensino - Região de Pirassununga
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-11-19)
In 2008, the Education Department of São Paulo State (SEE/SP) started the implementation process of the "School Quality Program" and the "Curricular Proposal Project" in all São Paulo State public schools. According to ...
Professores de ciências do ensino fundamental II frente à implantação do currículo do estado de São Paulo/2008
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-05-27)
The state of São Paulo lived in 2008 the implementation of a new curriculum on state elementary and middle schools. Investigate how science teachers respond to the guidelines, challenges and dilemmas that arise and how ...
Nos caminhos da escola do campo : processo de implantação da educação do campo no município de Matão, SP
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-02-28)
This paper addresses the contexts and processes regarding the implementation of the education proje Rural education, municipality of Matão and education project of the field.ct within the field of the Municipal Education ...
Autoavaliação institucional: dimensões políticas e gestão democrática
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-10-30)
The movements and regulatory reforms, especially in the 1990, brought significant changes to the organization and management consequences as the public school, which arise from conceptions or practices of evaluating a given ...
Escola do campo em discussão: estudo sobre os problemas de infraestrutura e políticas públicas para escolas que atendem aos sujeitos rurais no município de São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-02-25)
This study sought to investigate the public policy and education in the countryside, as well as the infrastructure available in schools that have rural demands of subjects in São Carlos and its Rural Villages: Água Vermelha ...
Formação de educadores em Rio Claro a partir de uma proposta centrada na escola
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-02-22)
This research has as main object of analysis the Continued Formation
Program of Education Professionals developed by the Municipal Education
Department of Rio Claro City SME, in the period 2009-2012, whose focus was
shifting ...
A escola e o bairro entre o público e o privado: um estudo da concepção do Programa de Gestão Comunitária da Associação Cidade Escola Aprendiz
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-20)
This study has enquired the Bairro-Escola conception, a social program from the ONG Associação Cidade Escola Aprendiz. Terms such as Bairro-Escola , Educador Comunitário , and Gestor Público em Educação Comunitária ...