Listar Educação Especial - PPGEEs por asesor "Matsukura, Thelma Simões"
Mostrando ítems 1-11 de 11
-
A tecnologia assistiva como recurso à inclusão escolar de crianças com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/03/2009)The child s school life with major motor involvement at ordinary school has been discussed together with the possible strategies that can collaborate to the participation and learning of this student. One of the indicated ... -
Suporte social: adaptação transcultural do Social Support Appraisals e desenvolvimento socioemocional de crianças e adolescentes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 11/03/2009)The association between social support and positive results in health has been increasingly highlighted in the literature and social support has been seen as a protective factor to child development. However, most research ... -
Demandas de mães de crianças com paralisia cerebral em diferentes fases do desenvolvimento infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2009)Studies have demonstrated that providing instruction for and intervening in the family of children with special needs during their treatment process may represent an effective way of ensuring adequate parental support. ... -
Crenças e atitudes sobre epilepsia infantil adaptação transcultural do instrumento the epilepsy beliefs and attitudes scale
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2010)The childhood epilepsy is a chronic neurological disorder, most common in childhood, associated with profound psychosocial limitations in daily life in epileptic children. These limitations may be related to the characteristics ... -
Inclusão escolar de crianças com necessidades educacionais especiais : práticas e perspectivas de terapeutas ocupacionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/03/2009)More importance is being attributed to the inclusion of children with special needs in the general school education system in Brazil. In this context, there has been increased discussion regarding the use of several different ... -
Adolescentes em medidas sócio-educativas: saúde mental, auto-estima, suporte social e estilos parentais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/12/2009)According to researchers, adolescence has been considered a risk age group for various mental health problems, such as: depression, behavioral problems and substance abuse. However, only a few Brazilian studies investigate ... -
Irmãos de crianças autistas: problemas de comportamento, competência social e relacionamentos intra e extra familiares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/04/2006)Considering the effects that living with autistic children can have on a family, most authors have investigated the familiar adjustment through a focus in the mothers. Relatively few studies have evaluated the adjustment ... -
Tecnologia assistiva: identificação de modelos e proposição de um método de implementação de recursos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/05/2013)The latest international researches seek to understand the factors that influencing the successful use of assistive technology devices through studies regarding the systematizing of assessments; abandonment of devices; or ... -
Confiabilidade, validade e estudo dos padrões normativos da versão brasileira do Social Support Appraisals (SSA)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 03/07/2012)In scientific studies, using measuring instruments it is necessary to observe issues of reliability, validity and standardization of results. In the national literature, the Brazilian version of the Social Support Appraisals ... -
Saúde mental infantojuvenil e inclusão escolar: desafios, demandas e proposição de formação continuada para professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/10/2018)The World Health Organization and recent studies indicate that schools have been receiving students with mental health disorders, but little is known about these children and how teachers have acted with them. Teachers ... -
Saúde mental de escolares: um estudo de prevalência e de fatores de risco e proteção
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/12/2011)The literature points that the identification of problems related to infant mental health and the processes involved in its occurrence is important because it enables a better understanding of this population s reality ...