• Implementação da disciplina de libras nas licenciaturas em município do interior de São Paulo 

      Costa, Otávio Santos; http://lattes.cnpq.br/7858612215951381 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 28/01/2015)
      Experienced in recent decades important legislative advances regarding the rights of persons with disabilities, especially the right to education. In this context, deaf education is contemplated from the recognition of ...
    • Educação de surdos em Mato Grosso do Sul : desafios da educação bilíngue e inclusiva 

      Quiles, Raquel Elizabeth Saes; http://lattes.cnpq.br/5087255329045797 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 07/08/2015)
      Deaf education, the object of this research, stands today as a field of study that leads to the reflection of school spaces, especially regarding to its form of organization and pedagogical practices in action. Under the ...
    • Educação de surdos : estudo bibliométrico de teses e dissertações (2010-2014) 

      Ramos, Denise Marina; http://lattes.cnpq.br/6104659471056145 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 21/02/2017)
      The issues related to the deaf education have gained significant prominence in political and educational debates in recent years, impacting on the academic researches agenda in this field. Thus, this research sought to ...
    • Avaliação pedagógica para alunos surdos no contexto de um programa inclusivo bilíngue 

      Resende, Alice Almeida Chaves de; http://lattes.cnpq.br/9884343350716175 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 23/10/2015)
      The current educational policy postulates the inclusion of all children at regular schools, respecting their needs and peculiarities. However, such care is not always provided. Due to language access difficulties, the ...
    • Atuação de intérpretes de língua de sinais na pósgraduação lato sensu: estratégias adotadas no processo dialógico 

      Santiago, Vânia de Aquino Albres; http://lattes.cnpq.br/4237219882494900 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 06/02/2013)
      The challenge of the inclusion of people with disabilities in different segments of social relations is not new and it is undoubtedly a complex process. In formal education deaf students are also offered an interpretation ...