• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorCassoli, Elaine Regina (1)Nordi, Cristiane (1)Oliveira, Thiago Alcebíades (1)... View MoreSubjectFormação de professores (2)Abordagens plurais (1)Active methodology (1)... View MoreDate Issued2020 (2)2019 (1)2018 (1)2011 (1)CNPq Subjects
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS (5)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (5)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (5)
... View MoreGraduate Program
Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (5)
Document TypeTese (3)Dissertação (2)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A avaliação da oralidade em contexto de formação de professores de inglês com instrução baseada em conteúdo: critérios e instrumentos 

Oliveira, Thiago Alcebíades (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The implementation of content-based instruction (CBI), a pedagogical content/language integrating approach, has been recommended by specialists as an alternative for the development of students’ oral ability (OA) in English ...
Thumbnail

Considerações sobre autenticidade e direitos autorais em materiais didáticos para ensino-aprendizagem de língua inglesa nas modalidades presencial e a distância 

Rossetti, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
The diversity of educational contexts presented by face-to-face and distance education enables English teachers not only to choose and adopt didactic materials that are available for purchase, but also to evaluate and adapt ...
Thumbnail

Espanhol para alunos brasileiros: estratégias de aprendizagem sugeridas pelas orientações ao professor do livro didático Cercanía Joven 

Nordi, Cristiane (Universidade Federal de São Carlos, 2018-08-17)
The general objective of this research was to identify bridges in the guidelines contained in the handbook and in the textbook teacher that analyzed the mother tongue (Portuguese) and the foreign language (Spanish), classify ...
Thumbnail

Curso de inglês para fins de negócios (IFN) online baseado em tarefas orais no AVA Edmodo: um estudo de caso 

Onodera, Jorge (Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-30)
This research is inserted in the Linguistic Studies area, specifically in the area of teaching-learning of foreign languages. The general objectives were: to apply and evaluate the effectiveness of a Business English (BE) ...
Thumbnail

A formação inicial de professores de língua inglesa com ênfase no ensino temático baseado em tarefas: a abordagem comunicativa reflexiva revelada do planejamento ao fato 

Cassoli, Elaine Regina (Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-14)
The objective of this qualitative research, with an ethnographic and interpretative basis, was to analyze teaching units developed and, later, taught by pre-service teachers, from the last year of a Bachelor's Degree in ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT