• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAgostini, Tainara Duro (1)Aguiar, Gisele Freitas de (1)Alves, Renata Cristina (1)... View MoreSubjectAnálise do discurso (42)Linguística (42)Discurso (17)... View MoreDate Issued2010 - 2019 (202)2006 - 2009 (45)CNPq SubjectsLINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (205)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (22)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::TEORIA E ANALISE LINGUISTICA (19)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Linguística (247)Document Type
Dissertação (247)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 247

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A designação das línguas e sua distribuição para falantes na tríplice fronteira Brasil - Paraguai - Argentina 

Azzali, Amanda Castilho (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-26)
In this research, we seek to understand the distribution of languages ​​in the enunciative area of ​​the border region of Foz do Iguaçu, in the state of Paraná. This work, since inserted within a Semantics of Enunciation, ...
Thumbnail

A disciplina de Environment and Human Development para crianças de um colégio com programa bilíngue: o ensino de línguas por projetos 

Franchi, Ana Bacciotti (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
This study investigates how the Environment and Human Development (EHD) school subject contributes Language Teaching through Projects (EAL) Teaching in Elementary School classes in a Bilingual Program at a school. Taking ...
Thumbnail

Aplicação de conhecimento léxico-conceitual na Sumarização Automática Multidocumento 

Luca, Rejeane Cassia de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-28)
Automatic Multi-document Summarization (MDS) aims at creating automatically a single summary from a collection of texts on the same topic in order to provide an alternative way to deal with the massive amount of information ...
Thumbnail

As interjeições do português brasileiro e seus aspectos indexicais 

Teixeira, Ariane (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-26)
Brazilian Portuguese interjections form a heterogeneous and productive grammatical class, whose items are commonly associated with the idea that they “express feelings and emotions of the speaker”, but in fact these items ...
Thumbnail

"Ai, se eu te pego!": um caso de (in)fidelidade - uma leitura holística do hit e suas traduções para o inglês e espanhol à luz da Análise Crítica do Discurso e dos Estudos de Tradução 

Santos, Julio César Ribeiro dos (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-01)
We value ourselves from the hit "Ai, si te tego" (TELÓ et al., 2011), viral because of the insertion in multiple discursive practices (FAIRCLOUGH, 2001), and its translations into the English language and the Spanish ...
Thumbnail

O imaginário do revisor de textos nos ritos genéticos editoriais 

Sousa, Luciana Rugoni (Universidade Federal de São Carlos, 2015-02-20)
For many people, text proofreading is something purely exclusively technical, in virtue of their disregard for the complexity of the proofreading processes, such as suggestions made on another person’s text: which has a ...
Thumbnail

Análise de competências espontâneas producente e pouco producente de aprendizes de língua inglesa 

Santos, Ana Cecília Fernandez dos (Universidade Federal de São Carlos, 2018-06-29)
In the past few years, many undergraduate and graduate students from a federal university in the interior of São Paulo state said they used different procedures to study English outside the classroom. In 2015, we proposed ...
Thumbnail

Considerações sobre autenticidade e direitos autorais em materiais didáticos para ensino-aprendizagem de língua inglesa nas modalidades presencial e a distância 

Rossetti, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
The diversity of educational contexts presented by face-to-face and distance education enables English teachers not only to choose and adopt didactic materials that are available for purchase, but also to evaluate and adapt ...
Thumbnail

Multiletramentos e interculturalidade no ensino de inglês na escola pública: posicionamentos de professores sobre os cadernos didáticos utilizados 

Sarturato, Gabriel Maldonado Fabbro (Universidade Federal de São Carlos, 2014-04-04)
This dissertation focuses in a theoretical comparison between the text of São Paulo State’s Curriculum and interviews with three teachers from public school. This is done concerning their realization of the concept of ...
Thumbnail

Uma arqueologia do conceito de langue no curso de linguística geral e no proposições para uma semiologia e uma linguística 

Donatti, Silvério Guazzelli (Universidade Federal de São Carlos, 2018-10-25)
The present research will be based on the work of the Archeology of knowledge of Michel Foucault, an analysis of two saussurians discursive formations, with a view to the apprehension of the relations involving the concept ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 25

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT