• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAgostini, Tainara Duro (1)Aguiar, Gisele Freitas de (1)Alves Filho, Manoel Sebastião (1)... View MoreSubjectAnálise do discurso (46)Linguística (42)Discurso (20)... View MoreDate Issued2020 - 2023 (41)2010 - 2019 (207)2002 - 2009 (46)CNPq SubjectsLINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (219)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::TEORIA E ANALISE LINGUISTICA (40)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (34)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (294)Document Type
Dissertação (294)

Search

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 294

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Entre insultos e falsas harmonias : a construção dos efeitos de agressividade no discurso político eleitoral na campanha de 2014 

Chiari, Geovana (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-06)
During the pre-election period of the presidential election in 2014, the news and commentaries about the political campaigns of the presidential candidates portrayed aggressive speeches in debates, on social media, in ...
Thumbnail

O Processo de causativização de inergativos e inacusativos no português brasileiro : por uma abordagem nanossintática 

Ferreira, Thayse Letícia (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-22)
The causative relation has been, for centuries, an interesting source of research in the most di erent areas of knowledge. In this dissertation, we investigated the possibility of certain unergative and unaccusative verbs ...
Thumbnail

Notas discursivas sobre autoria na rede (WEB) : o funcionamento polifônico da autoria no sistema computacional NELL 

Hruschka, Estevam Rafael (Universidade Federal de São Carlos, 2016-04-07)
This research work aims at giving thought to the authorship concept when applied to a computational system – NELL (Never-Ending Language Learner) - that was designed to read the WEB in order to automatically build a ...
Thumbnail

Entre transgressões e consensos : a relação entre ética e estética no caso da telenovela “Lado a Lado” no âmbito do debate sobre ações afirmativas no ano de 2012 

Lopes, Ana Carolina Siani (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-13)
This paper aimed to understand the potential relationships between the telenovela "Side by Side" (Rede Globo, 2012) and the clashes and discussions about Affirmative Actions that occurred in the Brazilian media in the year ...
Thumbnail

Peculiaridades do exercício da função autor em redes sociais : uma análise discursiva de “mensagens compartilhadas” pelo Facebook 

Rosin, Pâmela da Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2016-02-26)
This dissertation derives from the continuation of reflections started in previous researches (scientific initiation and term paper), when we use the discursive analysis of a “new” type of text, formed by short phrases ...
Thumbnail

Formando leitores no ensino de outra língua : uma análise de representações de leitura compartilhadas por professores de língua espanhola 

Santos, Rafael Borges Ribeiro dos (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-21)
Learning another language and knowing how to read in a foreign language has become a demand and a need for individuals and societies nowadays. Therefore, in this work, we have studied some aspects of the work around reading ...
Thumbnail

Uma investigação funcional da locução só que não no português brasileiro escrito 

Camargo, Daniel William Ferreira de (Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-22)
This work is about the existence of a use of só que não, variant of só que, which, in essence, expresses speaker’s irony with respect to a preceding proposition. Our object of study originated from the internet, as numerous ...
Thumbnail

Diálogos entre moda e cultura : um olhar bakhtiniano para as narrativas do estilista Ronaldo Fraga 

Dias, Nicole Cristine de Aquino (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-14)
This research project seeks to provide a dialogic analysis of Ronaldo Fraga’s utterances, with special attention to the ones produced during two of his collections, O Turista Aprendiz, summer 2010/2011, and Turista ...
Thumbnail

Interação no ensino de língua espanhola : análise das orientações do Manual do professor e das atividades do livro Cercanía Joven 

Guermandi, Melissa (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-14)
Con la globalización y el frecuente compromiso de los investigadores en la superación de las fronteras entre las disciplinas, la Lingüística Aplicada pasó a dedicarse, en los últimos años, a estudios de naturaleza inter y ...
Thumbnail

Formação de gentílicos a partir de topônimos : proposta de geração automática 

Antunes, Roger Alfredo de Marci Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-17)
It is a common habit to use the adjective of the city name to indicate people’s origin, however the formulating rules of the adjective has been rarely discussed in the literature. The main objective of this work is to ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 30

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT