• Mimese, ressentimento do guerreiro e formação: manifestações contra a universidade pública brasileira em redes sociais 

      Souza, Edson Guilherme de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/08/2022)
      During the last few years, in Brazil, it has been possible to witness the ascension of manifestations that precede the totalitarianism. Attacks to academic institutions, which also represent attacks to Education and critical ...
    • O ensino médio e a cultura digital : desafios e possibilidades de o uso do aparelho celular dentro da sala de aula 

      Ferreira, Damiana Andreia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 24/08/2022)
      In contemporary society, the smartphone has become an indispensable tool both in leisure time and in work-related activities. In possession of the device, it is possible to film, photograph, send and receive messages ...
    • A (não)diretividade pedagógica na educação a distância 

      Schiavinato-Batista, Ana Carla (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 04/03/2013)
      This search presents a subject that is on top of the currently education scenario, the Distance Education. This new education mode that comes as a promess to breaking barriers of timing and space, still have many things ...
    • O cálculo do esquecimento: o papel de mediação das redes sociais na produção de violência 

      Silva, Mariana Bergo Damaso (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)
      This research, based on the critical theory of society, aims to identify the determinants of barbarism condition lived by contemporary society, which is characterized by high rate of technological development, manly in ...
    • Kafka educador: um estudo sobre a frieza formativa por meio das narrativas animais 

      Telles, Rodrigo Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/06/2020)
      This doutoral thesis stablishes a dialog between education and literature to aim enlarge the perspectives over academic training. We live in a time with easy access to the information and several scientific and technological ...
    • Dançar o mundo petrificado: a experiência estética e o lugar do inconformismo 

      Bergo, Mariana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/06/2024)
      This doctoral research, based on the critical theory of society, aims to analyze the possibility of mobilizing non-conformity from the aesthetic experience of dance-theatre. This important artistic movement of the 20th ...