Browsing Teses e dissertações by Advisor "Alves, Fernando Donizete"
Now showing items 1-6 of 6
-
Professores da Educação Infantil (com formação em Educação Física): percepções e possibilidades sobre a BNCC e o arranjo curricular por campos de experiências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 14/12/2023)The publication of the National Common Curriculum Base (BNCC), in December 2017, brought challenges to Early Childhood Education: one of them was to reflect on the ways to approach children's experiences in order to build ... -
Relações educativas no brincar na educação infantil e no ensino fundamental: construção de identidades e autonomia em crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 26/02/2015)This search focused the relations between children-children and children-teacher in the plays performed in a Kinder Garden group and other in the first year of the Basic Education. The members were seventeen kids from one ... -
Significados construídos por crianças sobre suas experiências no projeto "Construindo o Amanhã"
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2014)Researching with children means a meeting with our inner child, our biggest wishes, and also our biggest fears. The concern in listen to what children have to say about their experiences is awaken by the desire to know ... -
As cem linguagens do desenho da criança no trabalho docente da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2024)El dibujo está presente todos los días en las aulas de las escuelas infantiles y es vivido por los(as) niños(as) de diferentes maneras, pudiendo irradiar elementos de sensibilidad y creación infantil. Teniendo en cuenta ... -
Educação Física escolar e praxiologia motriz: aproximações iniciais a partir de uma proposta de formação continuada
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 06/09/2022)The present study sought to establish some important and necessary themes for school physical education, they are: physical education, sport, game, school, teacher training and motor praxiology. From the 1980s onwards, ... -
Relação escola- família durante a pandemia de Covid-19: a perspectiva de professoras(es) da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2024)El año 2020 sorprendió a todos con la llegada de la pandemia del Covid-19. Como resultado, se tomaron contramedidas que incluyeron un decreto que autoriza la enseñanza a través de los TDIC, la llamada enseñanza a distancia, ...