Browsing Teses e dissertações by Subject "Trabalho docente"
Now showing items 1-14 of 14
-
Educação de jovens e adultos no interior da Bahia : programa REAJA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 31/03/2008)This paper has as objective analyze REAJA Rethinking the Education of Teenagers, Young People and Adults, implanted in 1997 in the city of Vitória da Conquista BA, to identify its trajectory since its creation until ... -
Trabalho e carreira docente nos Institutos Federais de Educação, Ciência e Tecnologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/02/2016)To analyze the recent history of Brazil, it finds that the periods of two terms of Luiz Inacio Lula da Silva´s government (2003-2010) are emblematic regarding the political and economic context, the educational paradigm ... -
Organização do trabalho docente na educação a distância : implicações da polidocência no contexto da Universidade Aberta do Brasil (UAB)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2018)The Distance Education has undergone significant changes that concerns the way in which the teaching work is organized. In the modality, not just one, but multiple professionals should work in consonance to guarantee the ... -
Mudanças na graduação na universidade pública : a nova prática da iniciação científica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 08/02/2013)Cette étude a pour objet principal la contribution de l‟Initiation Scientifique (Iniciação Científica) pour la formation de l‟élève et les conséquences résultant des changements des activités de recherche qui ... -
As metamorfoses do trabalho docente na Universidade Aberta do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2014)This thesis researches the conditions of professor s work - demands of academic and professional training and relations of work - in the Universidade Aberta do Brasil (UAB)/Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP), as ... -
Políticas públicas de avaliação na perspectiva docente: desdobramentos da Provinha Brasil, Prova Brasil e SARESP para o trabalho de professores dos anos iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 03/02/2015)In the past two decades the external evaluations have influenced public educational institutions in Brazil. Educational programs, public policies, educational practices and curricula are being rethought to meet the goals ... -
Implicações da prova Brasil no trabalho de professores da rede de ensino de Cascavel-Pr: contradições entre as exigências das avaliações em larga escala e o currículo municipal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/08/2018)This doctoral thesis fits in the studies of the Public Assessment Policies of Basic Education and its main objective is to understand the repercussions of the Brazil Exam in the teaching work for the teachers of the public ... -
Política de bonificação salarial no estado de São Paulo : desdobramentos para o desenvolvimento profissional e o trabalho docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/12/2016)This research aims to study the relationship and unfolding of the wage subsidy policy for professional development and teaching work in the state of São Paulo. The initial proposal to subsidize teachers was implemented ... -
O campo científico, os conflitos e relações de poder no trabalho de professores de uma universidade pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 21/02/2013)The main target in this dissertation is to identify the constitutive elements of the dynamic in the scientific field, standing out the experience and the point of view of professors on the conflicts and relations of forces. ... -
O trabalho do professor jovem-doutor na pós-graduação: produção de conhecimento e discurso do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2015)The choosing of work of young doctors professors , as mean topic of this thesis, represents the author study about the scientific production and everyday work of professors with less than 10 years of doctoral experience, ... -
Trabalho docente e qualidade da educação: dificuldades encontradas por professores dos anos iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2015)The aim of this study is to investigate the perception of elementary school teachers (initial grades) on the contributions of teaching practice to a quality education, aiming at comprehending the main difficulties they ... -
A expansão da UNESP face à Reforma do Aparelho de Estado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 06/03/2015)Between 2003 and 2013, the São Paulo State University "Júlio de Mesquita Filho" - UNESP, has undergone two expansion cycles, which caused the university to present a growth, both at the undergraduate level as at the level ... -
O trabalho intensificado e extensificado do professor gestor na Universidade Federal do Oeste da Bahia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/08/2022)The growing expansion of vacancies in federal higher education began at the end of the first term of President Luiz Inácio Lula da Silva, after decades of stagnation. Within the scope of the Ministry of Education - MEC, ... -
As cem linguagens do desenho da criança no trabalho docente da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2024)El dibujo está presente todos los días en las aulas de las escuelas infantiles y es vivido por los(as) niños(as) de diferentes maneras, pudiendo irradiar elementos de sensibilidad y creación infantil. Teniendo en cuenta ...