Buscar
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
Trabalhando pelo sucesso escolar: as vivências de uma professora em seu primeiro ano de atuação na escola pública.
(Universidade Federal de São Carlos, 2002-06-12)
This work is orderly following this question: How to configure the professional learning of the teacher in the beginning of the carrier, in attempt to overcome the scholar failure of second grade students of the public ...
Relações de gênero e sexualidade no cotidiano escolar: concepções de duas professoras do ensino fundamental.
(Universidade Federal de São Carlos, 2002-03-07)
This work has as starting point the question: How do female teachers of first
graders at Elementary Schools perceive the construction of their conceptions and
experiences concerning, specifically, their work with sexuality ...
Os sem terra e a educação: um estudo da tentativa de implantação da proposta pedagógica do MST em escolas de assentamentos no Estado de São Paulo.
(Universidade Federal de São Carlos, 2002-11-18)
The present research studies the fight for the land that caused the space (espacialização) and the territory (territorialização) of MST and
construction of its agrarian reform project. In this time, MST had a special care ...
Concepções norteadoras da prática pedagógica de professoras da educação infantil e uso pedagógico da culinária: possíveis relações
(Universidade Federal de São Carlos, 2002-03-24)
This work, of qualitative kind, searches for understanding the two pre-school teachers' conceptions by analysing their teaching resources regarding cookery activities in classroom. In order to make it possible, the data ...
Trabalho e formação na fronteira: o caso da escola da AJOPAM - Juina - MT
(Universidade Federal de São Carlos, 2002-02-27)
The life follows on by the frontier independently from the actions of
the State, however its presence is merely to guarantee certain basic
conditions of the workers who, voluptuaries or stimulated by the
official programs ...