• português (Brasil)
    • English
    • español
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Entrar
Ver item 
  •   Página inicial
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação (PPGE)
  • Teses e dissertações
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação (PPGE)
  • Teses e dissertações
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documentoEsta coleçãoPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documento

Minha conta

Entrar

O papel da escola normal secundária de São Carlos na constituição de um poder local de elite (1911-1923)

Thumbnail
Visualizar/Abrir
6226.pdf (17.53Mb)
Data
2014-02-03
Autor
Jambersi, Belissa do Pinho
http://lattes.cnpq.br/3818427329401721
Metadata
Mostrar registro completo
Resumo
The research, based on the Sociology of Education, had, by goal, to understand the role played by the old Secondary Normal School of the city of São Carlos, in the constitution of a local leverage of intellectual elites characterized by a socially valued in the city lifestyle, during the period from 1911 to 1923. The research, through primary sources, rebuilt the relationships established between the school and the city, pointing out the symbolic elements of leverage / knowledge that determined the formation of the old Normal School, as a field of leverage propagated by cultural differences, disseminated within the daily relationships established in the city. As a category of analysis, was used the concepts of field, symbolic leverage, cultural capital, elite education and habitus from Education Sociology of Pierre Bourdieu, and also the concept of elite, according to authors like José Murilo de Carvalho.
URI
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2734
Collections
  • Teses e dissertações

Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Entre em contato | Deixe sua opinião

IBICT
 

 


Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Entre em contato | Deixe sua opinião

IBICT