Listar Teses e dissertações por asesor "876f19e9-b7b8-4b17-a442-0de204ae0b22"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Percepção de ciência e tecnologia de futuros professores das séries iniciais do ensino fundamental: um estudo descritivo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 24/08/2022)A functioning democracy requires citizen participation in questions of science and technology (S&T). The attitudes of beginning Pedagogy students towards S&T are relevant because as prospective teachers they will influence ... -
A percepção de ciência e a imagem do cientista de estudantes do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 09/08/2022)The present work investigated the perceptions of science and scientist of elementary school students, aged between 11 and 14 years old, registrated in public and private schools in a metropolitan of Southeats São Paulo. ... -
O uso do peer instruction no ensino de Física: contribuições para o ensino de radiações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/02/2017)The main purpose of this research was to investigate the peer instruction. Focusing in the Radiations teaching the aim was to make easier discursive interactions in physics classes. Through the socio-interactionist theory ... -
Análise da abordagem de educação ambiental nos livros de biologia - PNLD 2018
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 07/02/2019)The textbook is still one of the main resources used by teachers in the classroom. In this sense, the analysis of themes conveyed by these works reveals which conceptions and approaches are considered by authors, publishers, ... -
Laboratórios de simulação e experimentação remota no ensino de ciências: uma análise do potencial técnico e pedagógico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 23/10/2020)The purpose of this research was to analyze from the pedagogical and technical point of view the potential of remote laboratories and simulators for basic education Science classes. The work has presented a brief record ...