Navegando Teses e dissertações por orientador "a657c579-5f83-4cf9-a915-8230c7bfab3b"
Itens para a visualização no momento 1-2 of 2
-
Uso dos mapas conceituais como instrumento de mediação pedagógica em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/02/2023)This study aims to analyze the possibilities of pedagogical mediation promoted using concept maps as a didactic tool by the chemistry teacher, in the context of school activities during the period of health emergency caused ... -
O papel de um grupo colaborativo no desenvolvimento profissional docente de professoras dos anos iniciais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 04/08/2022)This dissertation was developed in a collaborative group with teachers from the early years of a municipal school in Sorocaba/SP, in the years 2020 to 2021. This research aims to verify the reflection on the collaborative ...