Navegando Teses e dissertações por orientador "aeeade45-9aa1-4ce2-9ac1-6169117a90bb"
Itens para a visualização no momento 1-3 of 3
-
Revisitando o espaço escolar: os sentidos produzidos pelos professores sobre o SARESP na escola prioritária
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 12/02/2015)This study aims to understand the sense made by teachers about the external evaluation called SARESP (São Paulo State System of School Performance Evaluation) in a priority public school in São Paulo?s countryside. Theoretical ... -
Formação continuada de professores e avaliação externa: os sentidos atribuídos pelos professores de Língua Portuguesa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 24/02/2016)This present paper, initiated in 2013, aims to investigate which meanings are attributed by Portuguese teachers at the State Public Network in a city of São Paulo on the main actions of Continuing Education offered by the ... -
Dilemas no cotidiano do orientador pedagógico: entre a confrontação com a profissão e a (auto) confrontação na formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 28/02/2014)The present work aimed to perform an analytical reading of collaborative activity that I develop as a Pedagogical Advisor, regarding the continuing education of teachers at the school where I work ( a city of São Paulo ...