Navegando Teses e dissertações por orientador "d7acc879-bad6-426d-a26b-13e15a02eabb"
Itens para a visualização no momento 1-12 of 12
-
A docência no Instituto Federal – campus Itapetininga no contexto da verticalização do ensino: horizontes possíveis
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 07/08/2023)This work investigated how Professional and Technological Education Professors experience vertical education at the Federal Institute – Campus Itapetininga. The methodological approach of the research was configured from ... -
A formação de professores do Atendimento Educacional Especializado em um Centro de Formação e Acompanhamento à Inclusão no município de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/08/2023)This study aims to investigate how Teachers of Specialized Educational Assistance (PAEE), connected to a Regional Board of Education in the city of São Paulo-SP, understand their continuing education, considering the ... -
Salas de Recursos Multifuncionais: um estudo sobre a formação e a atuação de professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 25/02/2014)The present study aimed to investigate aspects of the formation and action of teachers, working with pupils with special educational needs, in inclusive perspective, in multifunctional resource rooms, specifically in the ... -
Medicalização na educação: sentidos de professoras e de uma psicóloga que atua na área educacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 28/04/2015)This study aim to investigate the senses attributed of elementary public school teachers and an educational psychologist about the medicalization problem during the educational process and sought to understand the referral ... -
A política de recuperação intensiva no Estado de São Paulo: um estudo de caso sobre os sentidos de professores do Ensino Fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 27/02/2015)This study aimed to investigate the meanings attributed by teachers on intensive recovery policy and its implementation in a state school in elementary school in São Paulo.Specific objectives were defined: to know as ... -
Sentidos atribuídos às relações formativas no âmbito do Programa Professor Aprendiz
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 26/02/2018)This research had as objective to know the formative process that is established in the relationship between a regent teacher and a trainee of the Teacher Apprentice Program, in the city of Sorocaba. Specific objectives ... -
Projeto Oficina do Saber: sentidos do trabalho de professores na escola em tempo integral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 27/02/2018)The objective of this research was to investigate the meanings given by teachers of a full-time elementary public school of Sorocaba/SP to Project Oficina do Saber, focusing on the challenges and on the possibilities to ... -
Mediação pedagógica: um estudo de caso sobre formação continuada e intervenção docente no contexto de uma escola pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 29/04/2016)This study aimed to investigate how is the mediation in teaching do about the teaching and learning of written language, and demonstrate how this work may have been impacted by the areas of continuing education. Therefore, ... -
Composição de formação: narrativas (auto)biográficas como acordes do formador-professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 03/02/2020)The field of formation of the trainer is a recent theme and still little investigated in the educational literature, which justifies the importance of this study. This work is configured as a research-training, because ... -
O trabalho docente com adolescentes privados de liberdade: sentidos de professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 28/08/2019)This research aimed to investigate the meanings attributed by teachers of a CASA Foundation Unit, the challenges and the difficulties presented in the teaching work in this context. The specific objectives of this work ... -
Avaliação na educação infantil: sentidos atribuídos por professores na creche
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 27/08/2019)This study aims to acknowledge the assigned directions by the teachers who work in daycare centers about early childhood educational assessment from the historical political context of the implementation of the “Guidelines ... -
Docência na socioeducação: desafios e possibilidades na atuação junto a adolescentes privados de liberdade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 27/08/2021)This study aimed to investigate the understanding of teachers about their role in socio-education, specifically at Fundação CASA. As specific objectives, the following were defined: to know the challenges, possibilities, ...