Navegando Teses e dissertações por orientador "e4445da3-8190-4e3b-bf3b-08e533131fa2"
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
-
Escola indígena no estado de São Paulo: uma visão político-legislativa da educação escolar nas aldeias paulistas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 05/07/2022)The right to access education is of undeniable importance, but there is a significant gap between the guaranteed right and its effective access. Society has historically been mobilized through the formulation and implementation ... -
PNAIC: uma análise crítica das concepções de alfabetização presentes nos cadernos de formação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 29/09/2015)This study aims to reveal the submerged ideologies in the discourse of teacher education notebooks of 1st year of Primary Education of the National Pact for Literacy at the Right Age (PNAIC) in order to understand what is ... -
Condicionantes sócio-históricos das políticas públicas no ensino médio: entre o profissional e o propedêutico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 26/02/2014)This paper investigates the historical and social factors that characterize the context of public policy high school in Brazil aimed at training the student in meeting the demands of the labor market. Examines the theoretical ... -
"São Paulo Faz Escola": o conceito de práxis educativa e práxis educacional no currículo das escolas estaduais de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 27/02/2015)This research's theme is ?The concept of educative praxis and educational praxis in the official curriculum of public schools in São Paulo? The process was initiated in 2008, but with initiatives started in 2007, the ... -
O conceito de tolerância e seu valor pedagógico: questões sobre a pluralidade e a coexistência pacífica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 24/02/2016)The research now engendered has as a key objective to contribute to overcome the supposed obsolescence that was associated prematurely with the term “tolerance”, especially today. It performs a brief historical contextualization, ... -
Pelo diálogo entre a universidade e a Educação Básica: um estudo sobre as licenciaturas da UFSCar - campus Sorocaba
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 18/02/2020)This investigation deals with University, Basic Education and the interaction between both, aiming to establish relations between the actions planned and / or developed by the Undergraduate Courses at UFSCar - Sorocaba ...