Navegando Teses e dissertações por título
Itens para a visualização no momento 305-308 of 308
-
O uso do peer instruction no ensino de Física: contribuições para o ensino de radiações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/02/2017)The main purpose of this research was to investigate the peer instruction. Focusing in the Radiations teaching the aim was to make easier discursive interactions in physics classes. Through the socio-interactionist theory ... -
Uso dos mapas conceituais como instrumento de mediação pedagógica em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/02/2023)This study aims to analyze the possibilities of pedagogical mediation promoted using concept maps as a didactic tool by the chemistry teacher, in the context of school activities during the period of health emergency caused ... -
Os valores presentes na educação sexual do ensino de ciências das escolas paulistas: possibilidades a partir de uma ótica freireana
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/03/2024)The validity of what is worthy and natural to be taught and learned, in the family, at school and in the most diverse spaces through which most people go through life, has a history. Which will be told in this work, which ... -
Visões Deformadas da Ciência e da Tecnologia: uma análise de livros didáticos de Física do PNLD 2018
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 29/05/2024)The Nature of Science is related to consensual characteristics concerning science, the construction of scientific knowledge, the image of the scientist, and the relationships between science, society, the environment, and ...