• Alfabetização Científica nos Anos Iniciais - um processo de aprendizagem 

      Fonseca, Patrícia Garbosa de Mello (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 12/12/2023)
      Between 2020 and 2022, public school students were prevented from attending classes as a measure to combat the Covid-19 pandemic. In this scenario, students in the early years of Elementary School failed to develop important ...
    • O papel de um grupo colaborativo no desenvolvimento profissional docente de professoras dos anos iniciais 

      Fonseca, Celestina Cruz Pedroni (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 04/08/2022)
      This dissertation was developed in a collaborative group with teachers from the early years of a municipal school in Sorocaba/SP, in the years 2020 to 2021. This research aims to verify the reflection on the collaborative ...
    • Um estudo da evolução das concepções de professoras dos anos iniciais sobre a alfabetização científica 

      Amorim, Carolina Puras da Rocha (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/01/2020)
      We understand that the participation of teachers in a collaborative group can promote reflection on their difficulties and study of approaches, perspectives on the teaching of Science, Technology, Society and Environment ...